biotechusa raktár szada

Amerikában és Ázsiában terjeszkedik a magyar sikercég

2023. február 16. 11:30

Az étrendkiegészítők és speciális élelmiszerek piaca fellendülésben van, évi 8-10%-kal növekszik, egyre szélesebb ezen termékek fogyasztói bázisa. Nem véltelen tehát, hogy 20 milliárd forintos növekménnyel zárta a 2022-es évet a BioTechUSA-cégcsoport. Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő- és speciális élelmiszer gyártójának és forgalmazójának árbevétele elérte a 80,4 milliárd, EBIDTA mutatója pedig meghaladta a 11,5 milliárd forintot – hangzott el a cégcsoport csütörtöki sajtótájékoztatóján. A magyar tulajdonban levő vállalatcsoport 300 új termékkel bővítette portfólióját és 17 új üzletet nyitott.

Az étrendkiegészítők és speciális élelmiszerek piaca fellendülésben van, évi 8-10%-kal növekszik, egyre szélesebb ezen termékek fogyasztói bázisa. Természetesen a gyártókat és forgalmazókat az üzleti környezet ezen a piacon is kihívások elé állította: érdemi alapanyaghiánnyal- és áremelkedéssel, megnövekedett szállítási- és energiaköltségekkel, árfolyamingadozással, inflációival szembesültek. A fehérje-alapanyagok beszerzési ára rövid idő alatt a duplájára nőtt, időszakosan hiánycikknek is számított ez az alapanyag.

A vásárlók a pandémiát követően sokkal nagyobb arányban tértek vissza az üzletekbe, mint amilyen arányban korábban jelen voltak, párhuzamosan pedig a webshopok forgalmában is erőteljesen növekedő tendencia tapasztalható.

A BioTechUSA tájékoztatása szerint a tavalyi év legnépszerűbb készítményei a tavalyi év értékesítési statisztikái szerint a

  • fehérjeporok és a proteinszeletek;
  • az edzés előtti készítmények;
  • és az aminosavkészítmények voltak.


Megerősödtek a kollagén- és az ízületet támogató kategóriák és egyre nagyobb az érdeklődés a lifestyle termékek iránt. A vírushelyzet alatt jelentősen megugrott a vitamin-portfólió népszerűsége, ez a lendület 2023-ban is tart.

Új kontinenseken is terjeszkednek

A cégcsoport közlése szerint 2022-ben 80,4 milliárd forintos árbevétel mellett 11,5 milliárd forintos EBIDTA-t ért el. Ez 2021-hez 41%-os forgalomnövekedést jelent.

„12 milliárd forintos eredmény mellett gyakorlatilag nullára futott a cashflown-k az elmúlt évben” – érzékeltette a helyzetet a csütörtöki sajtótájékoztatón Lévai Bálint, a cég vezérigazgatója. Ezt alapvetően az intenzív fejlesztési és terjeszkedési folyamatokkal indokolta: a 11,5 milliárd forintból megvalósuló fejlesztések keretében a szadai gyártóüzemben prémium fehérjeszelet gyártására alkalmas két új gyártósor felállítása valósul meg a közeljövőben, illetve a hozzá tartozó raktári és szociális épületrészek is megépülnek. A negyedik gyártósor beüzemelése után 110 millió darabra emelkedik az éves szeletkapacitás, a beruházással pedig 100 új munkahely jön létre. Emellett 2022-ben befejeződött az új alapanyagraktár kialakítása is, mely további 5000 raklap tárolására alkalmas felületet biztosít.

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Ún. omnichannel stratégiájának köszönhetően a cégcsoport nemcsak online felületeken, hanem saját és partneri hálózatban működő boltokban, edzőtermekben, hipermarketekben, élelmiszerbolt-láncokban, drogériákban, töltőállomásokon és patikákban is értékesíti termékeit. Lévai elmondta azt is, hogy fejlesztéseiket elsősorban saját tőkéből, kisebb részben pályázati forrásból biztosítják.

A magyar tulajdonú cégcsoport folytatja nemzetközi terjeszkedését: megőrizték piacvezető helyüket Görögországban, emellett Norvégiában és Franciaországban is rekord árbevételt könyvelhettek el, de jelen vannak Spanyolországban, Olaszországban és Portugáliában is. Franciaországban, Németországban és Szlovákiában új egységek nyíltak, amelyeket 2023-ban továbbiak követnek majd.

A vállalatcsoport terjeszkedési tervei között az idei évben új kontinensek is szerepelnek: Kolumbia, Mexikó, Chile, Peru, Ecuador, Délkelet-Ázsia, Kína, India, Omán, Szaúd-Arábia és Indonézia. Ezen eredményeknek is köszönhetően a teljes árbevétel mindegy 80 százaléka származott exportból, a nemzetközi bolthálózat pedig 216 százalékos forgalomnövekedést produkált.

Bővítették partnereik listáját Magyarországon: az Ecofamily és Plus Market boltok 30-30 helyszínen kínálják termékeiket, elkezdtek dolgozni a CBA-val, és újraindult együttműködésük a Lidl-lel. Több nagyobb edzőteremhálózattal komolyabb együttműködést kötöttek.

Címlapkép: A szadai logisztikai központ és gyár Fotó: BioTechUSA

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 24. vasárnap
Emma
47. hét
November 24.
Nemzetközi Aura nap
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?