A tej és tejtermékek ára hónapról hónapra nő, amit a vásárlók már érezhetnek.
Elképesztő veszélyben a magyar bortermelés: már csak ez mentheti meg a történelmi ágazatot
A már évek óta veszteséges szőlőtermesztés nem tartható fent a jelenlegi hazai nagykereskedelmi borárak mellett, amennyiben nem történik 15-20 százalékos nagykereskedelmi áremelés, úgy a magyar szőlő-bor ágazat helyzete teljes mértékben ellehetetlenül a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa szerint.
Az MTI-nek küldött csütörtöki közleményben felidézik: a hazai nagykereskedelmi árak a szőlőtermelők és a borászatok költségnövekedése ellenére sem változtak. Ugyanakkor a kereskedelem folyamatosan növelte árrését, így a fogyasztói árak évről évre emelkedtek, amiből a termelők nem részesednek. További nehézséget okozott a 2021-es szélsőséges időjárás.
Légli Ottó, a HNT elnöke a közleményben kiemelte: évek óta fennálló egészségtelen piaci folyamatról van szó, amelyet tovább súlyosbított a koronavírus-járvány. Az áruházláncok a bor beszerzési tendereken egyre alacsonyabb árra kényszerítik a beszállító pincészeteket. Hozzátette: kollégáik olykor olyan áron kényszerülnek bort átadni, amelyen az gyakorlatilag elő sem állítható. Ez a tisztességtelen gazdasági gyakorlat végiggyűrűzik a teljes borpiacon és negatívan érinti valamennyi borkategóriát, egyértelműen hatással van a szőlő- és bortermelők jövedelmezőségére, kritikus helyzetet eredményezett az ágazatban - fogalmazott.
A szőlő- és bortermelőket hátrányosan érinti az ágazat termelési költségeinek folyamatos emelkedése. Ide tartozik a szőlő termelési költségeinek növekedése, de emelkedik a csomagolóanyagok, az energia és a munkaerő költsége is. A szakértők szerint az elmúlt időszakban legalább 15-20 százalékkal nőttek a borászatok költségei, ezért elengedhetetlen a bor nagykereskedelmi átvételi árának legalább ezzel megegyező emelése a 2021-es szüret után - közölte a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.