Egy boldog, elégedett dolgozó kevesebbet hiányzik, ellenállóbb a stresszel szemben, termelékenyebb és kreatívabb,
A közép- és kelet-európai magánvállalkozások tulajdonosainak új generációja ambiciózus tervekkel készül a jövőre: az ügyvezetői tisztségre pályáznak, 2025-ig pedig többségi tulajdonosként is el tudják képzelni magukat. A digitális készségekről úgy vélik, hogy kulcsfontosságúak a cégük sikeréhez; ennek érdekében a saját képzésükbe is invesztálnak. Ugyanakkor a megkérdezettek mindössze ötöde gondolja úgy, hogy egy külföldi kiküldetés vagy a szervezeten belüli rotáció hozzájárulna a vállalkozásukon belüli értékteremtéshez - derült ki többek között a PwC idei NextGen felméréséből.
A kutatás szerint a közép- és kelet-európai új generációs családi vállalkozók fokozottabban szeretnének részt venni cégük tevékenységében. Jelenleg 53%-uk folyik bele aktívan vállalkozásuk mindennapi tevékenységébe, ami a globális átlag (70%) alatti arány, de az elkötelezettség növekszik. Az ügyvezetői tisztség elnyerésére a megkérdezettek közel fele (47%) számít, egyharmaduk (33%) pedig úgy véli, 2025-ig többségi tulajdonossá válik.
Digitális know-how-jukra támaszkodva a válaszadók csaknem 90%-a úgy gondolja, hogy jelentős értéket adhatnak hozzá annak érdekében, hogy segítsék vállalkozásukat a digitális kornak megfelelő stratégia kialakításában. Úgy vélik, hogy a digitális technológia kulcsfontosságú a vállalkozásuk sikeréhez, sőt a válaszadók 30%-át aggasztja, hogy családi vállalkozásuk jelenleg sereghajtó ezen a területen.
- mondta Juhász Gergely, a PwC Magyarország magánvállalkozásokért felelős cégtársa.
Az átalakulás letéteményesei
A válaszadók kicsivel több mint negyede (26%) említette a változó vevői igényeket mint a diszrupció fő mozgatórugóját. Az új generációs cégtulajdonosok a technológiai változások (22%) és a piaci verseny (19%) hatásaitól is tartanak. A világ többi részéhez képest Közép- és Kelet-Európában a családi vállalkozások új generációs tulajdonosai saját magukat sokkal inkább az átalakulás élharcosainak tartják (68%, szemben a 48%-os globális átlaggal), és felelősséggel kormányozzák vállalkozásukat a digitális forradalommal járó nehézségek és a változó vevői igények közepette.
A régiós válaszadók jelentős része az ipari és a gyártási ágazatban tevékenykedik, így az általuk említett legfontosabb kialakulóban lévő technológiák közé tartozik a dolgok internete, azaz az IoT (82%) és a robotika (57%), amelyet szorosan követ a mesterséges intelligencia (54%).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az új generáció régióbeli képviselői a globális társaikhoz hasonló üzleti prioritásokat határoztak meg: vállalataik vezetési módjának professzionalizálása és korszerűsítése (97%), valamint a tehetségekre való összpontosítás (90%-uk szerint változtatni kell a tehetségek vonzása és megtartása terén; 86%-uk úgy véli, hogy ez a munkatársak továbbképzésére is vonatkozik).
Hogyan készülnek a vezető szerepre az új generáció tagjai?
Annak érdekében, hogy a jövőben jobban felkészüljenek családi vállalkozásuk átvételére, az új generáció tagjai befektetnek a saját maguk képzésébe. A többség (90%) főiskolai és egyetemi képzésekkel fejleszti képességeit, ezt követi a konferenciákon és szemináriumokon való részvétel (73%). Sokkal kevesebb válaszadó használja ki a kiküldetéseket (37%) és az egymástól való tanulást (37%). Mindössze 20%-uk véli úgy, hogy a kiküldetések vagy a vállalkozáson belüli rotáció hozzájárulna a vállalkozásukon belüli értékteremtéshez.
- tette hozzá Bencze Róbert, a PwC Magyarország People & Organisation, HR-tanácsadási szolgáltatások igazgatója.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.