A gyászszertartás délelőtt 10 órakor kezdődik a vatikáni Szent Péter-bazilika előtti téren.
Az elmúlt négy évben a temetkezéssel foglalkozó társas vállalkozások száma folyamatosan csökken. Jelenleg 463 darab cég végez ilyen szolgáltatást hazánkban, ezen kívül pedig néhány egyéni vállalkozás működik még a temetkezési piacon. Számuk évről-évre csökken, 2017-ig legalább az összárbevétel növekedett. A 2018-as pénzügyi beszámolók feldolgozása azonban megmutatta, hogy tavaly már az árbevétel is csökkenésnek indult.
A működő cégek számának zsugorodásával párhuzamosan a foglalkoztatotti létszám is csökkent 2018-ig. Az idei évben viszont enyhe emelkedés mutatkozott, jelenleg 2 667 fő dolgozik ilyen profilú vállalkozásoknál az OPTEN céginformációs szolgáltató adatai szerint.
A 2016 évben tapasztalt magas felszámolási eljárások és kényszertörlések száma a rákövetkező években jelentősen visszaesett. Ugyanakkor a kevés piaci szereplőhöz mérten a végrehajtások magas száma azt mutatja, hogy akadnak gondok a fizetési fegyelemmel.
A szektor cégfluktuációs indexe (CFI), amely az adott időszak alatt törölt és alapított cégek számát viszonyítja az időszak elején rendben működőkéhez, az országos átlagnál, amely 11-12%, jóval alacsonyabb, semelyik vizsgálati évben sem érte el a 10%-ot, ami azt jelenti, hogy kevéssé cserélődnek a cégek ebben a szektorban.
A hagyományos koporsós temetkezési forma mindig is a legköltségesebb volt. Ezek száma jelenleg visszaszorulóban van a hamvasztásos temetkezésekkel szemben, de szintén egyre inkább elterjed a jóval olcsóbb szórásos temetkezés, illetve az urnák otthonokban, kertekben történő magánelhelyezése is. A repülőről, illetve hajóról történő szórás szintén versenyképesebb árban a hagyományos koporsós temetéssel szemben.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


