Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki egy új felmérésből.
Töltőpontokra optimalizált utazástervező elektromos autósoknak, a megnövekedett háztartási fogyasztást elosztó mérőszabályozó eszköz és moduláris elemekből álló, egy mágneses felületen kedv szerint kombinálható okoslámpa nyerték az MVM EDISON startup-versenyét.
A harmadik alkalommal megrendezett versenyre 104 pályázat érkezett, amelyből a legjobb nyolc ötletet választotta ki az MVM EDISON szakmai zsűrije, hogy egy klasszikus pitch-verseny (azaz a fiatal cégeket, ötleteket versenyeztető "tehetségkutató") keretében a három legjobb csapatot díjazza és akár befektetőként is beszálljon a vállalkozásokba.
A csapatok nyolchetes intenzív képzési programsorozaton vettek részt, hogy a döntő pillanatban a legprofibban tudják eladni ötletüket a zsűrinek. A projektek mind az energetikai iparághoz köthetők, a versenyt meghirdető MVM Csoportnak nem titkolt célja, hogy ilyen módon kutassa fel és támogassa azokat az öteleteket, amelyek később hozzájárulhatnak a vállalatcsoport versenyképességének megőrzéséhez a felgyorsult, átalakulóban lévő piaci környezetben.
- mondta az eseményt megnyitó beszédében Kóbor György, az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. (zsűritag) elnök-vezérigazgatója.
A csapatok között volt olyan, amely a készenléti állapotban lévő elektronikai eszközök fogyasztásának próbált gátat szabni egy okoskonnektor használatával. A SmartConnect az időzített ki- és bekapcsolás mellett távoli vezérlésre, az eszközök menedzselésére, a fogyasztási adatok nyomon követésére is alkalmas, így támogatva a tudatos áramfelhasználást. A CitySmart a céges autóra kínál alternatívát, ötvözve a carsharing, azaz az autómegosztás, és a tartós bérlet előnyeit. Az ügyfél kap egy Smartot saját használatra, amelynek az üzemeltetését teljes egészben a bérbeadó vállalja, sőt töltőpontot is telepítenek a felhasználó címére, legyen az a szolgáltatást igénybe vevő vállalat, vagy az azt tovább értékesítő irodaüzemeltető cég. A vállalkozás 30 milliós befektetést kért 19 százalékos üzletrészért cserébe.
A Toaster egy napelemes vízijármű, amely a prototípus legyártásához szeretne 38 milliós tőkét bevonni 22 százalékos tulajdonrészért cserébe. Az alkotók elképzelése szerint a pontonhajót hasonló módon lehetne bérelni, mint egy vízibiciklit, csak éppen elektromos hajtással, felszerelve mindennel, ami korunk elvárásainak megfelel. A hajókat első sorban balatoni szállodáknak értékesítenék, amelyek így exkluzív fürdőzési lehetőséget kínálhatnának vendégeiknek. Az Alfaped egy virtuális fogyasztásmérő rendszert kínál ipari nagyfogyasztók számára. Különlegessége, hogy a drága, fixen telepített fogyasztásmérők helyett a műveletekhez rendelt, egyedi fogyasztások összegzésével számolja ki az energiafelhasználást. Az Energo a lakossági és vállalati fogyasztók bevonásával segítene a megnövekedett áramfelhasználás kiegyenlítését a meglévő berendezések és a napelemek virtuális csatlakoztatásával. Az elképzelés lényege, hogy olyan fogyasztókba szerelnék be az eszközt, mint a bojlerek vagy hőszivattyúk, de meglévő rendszerekhez is alkalmazható az IoT megoldás.
A zsűri által legjobbnak ítélt három csapat pedig az InCharge, a ZenCharge és Magnelit voltak.
A bevétel a töltőkiemelésekből származna, illetve a kapcsolat szolgáltatások - amelyeket a sofőrök preferenciaként megjelöltek - kiemeléséből. A szolgáltatás maga ingyenes a felhasználónak, a bevétel a pihenőhelyektől, töltőállomásoktól származik, akik a kiemelésért fizetnek. A csapat által hivatkozott statisztikák szerint 2025-re 200 ezer elektromos autó lesz a magyar utakon.
A ZenCharge is az elektromos autókra épít, pontosabban az általuk - és egyéb olyan fogyasztók, mint a légkondicionáló miatt - megnövekedett áramigényre, amelyet az általuk fejlesztett mérőszabályozó eszköz segítségével el lehet osztani, hogy ne egy időben jelentkezzen.
- mondta a fejlesztés ötletgazdája.
A harmadik győztes csapat, a Magnelit olyan mágneses, moduláris okos lámpákat gyárt, amelyek kizárólag természetes anyagokból - fából, kőből, fémből, szövetből - készülnek. A modularitás lényege, hogy a mágneses alapon szerelés nélkül, szabadon variálhatók az elemek. Ez nem csak a felhasználónak ad nagy szabadságot, hogy kedve szerint változtatgassa a lámpát, de a gyártóknak is értékesítési lehetőséget, hogy további kiegészítőket, elemeket kínáljanak a Magnelit tulajdonosoknak. Az okos lámpák emellett mobilról időzíthetők, akár hangvezérléssel irányíthatók. A csapat célja, hogy sorozatgyártásba kezdjen és külföldi piacra - főleg a Skandináv területekre - lépjen.
A Pénzcentrum hamarosan részletesen is bemutatja a győztes csapatokat és fejlesztéseiket.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.