A nearshoring jelenség legfőbb haszonélvezője Délkelet-Ázsia, Közép-Európa és Latin-Amerika lehetnek.
Beüthet a sörhiány, ha folytatódik a globális felmelegedés. A kedvelt alkoholos ital egyik fő összetevője, az árpa ugyanis eléggé érzékeny a szárazságra és a magas hőmérsékletre - ezek pedig a klímaváltozás velejárói. A kutatók szerint az árak akár megduplázódhatnak, és a polcokon is sokkal kevesebb sör lehet majd. Úgyhogy ha másért nem, ezért csökkentsd az ökológiai lábnyomod!
Egy tanulmány szerint, amelyből a CNN idézett, az éghajlatváltozás árpahiányhoz vezethet, emiatt kevesebb sör lesz, az árak pedig drasztikusan megemelkedhetnek. A kutatók leszögezték: nem az alkoholfogyasztást akarták népszerűsíteni a kutatással, hanem arra akartak rávilágítani, mekkora hatásai lehetnek a mindennapokra a klímaváltozásnak.
Kitörhet az árpaháború?
A nemzetek között is különbségek lesznek a tudósok jóslása szerint: az Egyesült Államok és Ausztrália valószínűleg több árpát termel majd, míg Kína, Brazília és Japán jóval kevesebbet tud majd az idő múlásával.
Ugyanakkor a világon megtermelt árpa csupán 17 százalékából lesz sör, a többit takarmányként használják fel. A jobb minőségú sörárpák azonban még érzékenyebbek az időjárásra, így azok hamarabb tűnhetnek el egyes területekről - a tanulmány szerint az árpahozam akár 17 százalékkal is csökkenhet, így pedig 16 százalékkal kevesebb sör lehet a polcokon, mint ma. Az árak pedig megduplázódhatnak.
"Az embereknek tanulniuk kell a múltból, ha nemcsak a sört, hanem a csokoládét, a kávét, a teát is élvezni akarják - az ezek alapanyagául szolgáló növények nagyon érzékenyek az éghajlatváltozásra" - mondta egy szakértő, aki a sörhiányból egyenesen a lehetséges társadalmi instabilitásra is következtetett. Hasonló lehet a helyzet, mint a szesztilalom idején - tette hozzá.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


