Az angliai Tees-völgy turizmusának volumene jelentős növekedést mutatott az elmúlt évben.
Tömegeket, évente már tízezreket vonz a városi turizmus új formája Budapesten, ahol számos cég kínál tematikus sétákat azok számára, akik testközelből szeretnék megismerni a főváros kevésbé ismert oldalát - írja szerdai számában a Világgazdaság.
Az utóbbi években igen népszerűvé váltak a Budapest történelmének, kultúrájának egy-egy szeletét szakértő vezetésével bemutató tematikus városi túrák. A Világgazdaság által megkérdezett cégek többezres, összességében tízezres éves látogatószámról számoltak be a lapnak, a nagyobb forgalmat lebonyolító vállalkozásoknál átlagosan az év minden napjára jut legalább egy szervezett séta.
Már egy színházjegy árából részt vehetünk a jellemzően pár órányi alternatív városnéző programok valamelyikén, a sétajegyek ára 2-5 ezer forint. Az átlagosan 15-20 fővel induló túrák résztvevői többnyire a városi, 30 év feletti, magasan képzett, kultúrafogyasztó közönség soraiból kerülnek ki. A sétaszervező cégek egybehangzó tapasztalata szerint a nőket jobban vonzzák a minőségi városélményt kínáló tematikus túrák. A Hosszúlépés. Járunk? sétaszervező cégnél a túrázók háromnegyede nő, de a többi cég is hasonló arányokról számolt be.
Népszerűek az étel- és italkóstolással egybekötött gasztroséták. A másik kedvelt irányzatot azok a különleges épületbejárások képviselik, amelyek alkalmával olyan helyekre is bejuthatnak a résztvevők, amelyek egyébként nem vagy csak ritkán látogathatók.
A sétanaptár tavasszal és ősszel legsűrűbb, emellett még a karácsonyi szezonban emelkedik a forgalom. A különösen a nyári hónapokban fellendülő külföldi turizmusból is igyekeznek profitálni a városi túracégek, de továbbra is elsősorban a hazai közönséget célozzák meg.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.