A vállalat bevételei és nyeresége elmaradtak az elemzői várakozásoktól, ami a kínai gazdasági lassulás és a fogyasztói bizalom csökkenésének következménye.
Egy friss kutatás szerint stabilnak gondolják helyzetüket a hazai kis- és középvállalkozások, úgy érzik, a jelenlegi körülmények közt érdemes fejleszteni. Ugyanakkor a legkomolyabb probléma számukra a munkaerőhiány - derült az UniCredit Bank és az Inspira Research közös felméréséből.
A kkv szektor, azaz a mikro-, kis- és középvállalkozások a rendkívül fontosak, nem csak gazdasági erejük miatt, hanem a munkehelyek szempontjából is, hiszen több mint 650 ezren dolgoznak bennük. Ugyanakkor a bankok számára is fontos célcsoportot jelentenek, szeretnék egyre jobban megismerni működéseiket, terveiket.
Szerdán mutatta be az UniCredit Bank az Inspira Research együttműködésével azt az országos reprezentatív kutatást, melyet az 51 millió és 1,5 milliárd forint közötti éves árbevételű cégek körében végeztek.
A kutatás középpontjában a következő kérdések álltak:
- hogy látja a vállakozás saját jelenlegi helyzetét?
- milyen jövőbeli elképzelései vannak?
- valóban létező probléma-e a munkaerőhiány?
- kik hozzák a döntéseket?
- terveznek-e a jövőben fejleszteni?
Nem csak a tulajdonost, hanem a vezetőket is kérdezték, igaz a legtöbb esetben a vizsgált területen a kettő ugyanaz a személy.
Saját pozíció
Talán keveseket lep meg, hogy a magyar kis- és középvállalkozások sokkal rosszabb helyzetűnek érzékelik önmagukat, mint ahogy a piac látja őket. De az is kiderült, hogy a nyugat-magyarországiak stabilabbnak érzik magukat a kelet-magyarországi cégekhez viszonyítva, viszont éppen ezért keleten az innováció kérdése markánsabban van jelen, azaz szívesebben költenének fejlesztésre a következő években. Saját pozíciójukat értékelve a kisvállalatok
A családi vállalkozások minden esetben magabiztosabbak, ám csak a külföldi tulajdonnal is rendelkezők érzik magukat kifejezetten stabilnak.
Érdekes, hogy a nem családi vállalkozások optimistábbak, viszont ott, ahol a tulajdonos a szívügye a cég, nagyobb arányban gondolják, hogy tudnak és akarnak is fejleszteni. Az innovációra ők a nyitottabbak, hiszen
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nagyon sok cégnél égető kérdés a generációváltás, a családi vállalkozások vezetőinek legalább fele tervezi családtagnak, rokonnak átadni az igazgatói széket. Bár az UniCredit Bank szakembereinek tapasztalata szerint ez nem minden esetben tud megvalósulni, hiszen ma már rengeteg fiatal tanul külföldön, és előfordul, hogy nem jönnek haza, vagy más területen helyezkednek végül el.
Munkaerőhiány
A kutatás rávilágított, hogy a kkv szektor szereplői gyakran erősebbnek érzik a munkaerőhiányt, mint ahogy az ténylegesen jelen van. Ennek ellenére a cégek fele munkaerőnövelést tervez a következő 5 évben, hiszen tisztában vannak vele, hogy fontos motorja a növekedésnek a létszámbővítés. Addig is
17 százalék nyilatkozott úgy, hogy nincs híján munkaerőnek, mégis bővülést tervez.
Digitális pénzügyek
Hogy mennyire nyitottak a technikai újdonságokra, jól példázza a fintechre, azaz a digitális pénzügyi megoldásokra vonatkozó kérdés. A vállalatok 45 százaléka halott már róla, de csak 10 százalékuk használja. A családi vállalkozások kevéssé ismerik, nincs információjuk róluk, vagy ha van, inkább találják kockázatosnak ezeket a megoldásokat.
Szép lassan azért beletanulnak az online világba a legkisebb magyar cégek is: a válaszadók 87 százaléka használja az internetes felületeket, de csak minden ötödik kkv használja ki maximálisan a lehetőségeket, például úgy, hogy fizetni is lehet a termékeiért online.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.