November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Budapesten terjeszkedik tovább az első magyar zöldség-gyümölcs franchise: a boltban több új vásárlástechnológiai eszközzel találkozhatnak a vevők.
Budapesten terjeszkedik a Vitamin Szalon: az első magyar zöldség-gyümölcs franchise hálózatnál a pultra került áruk döntő többségét magyar kertészek termelik.
Az üzletlánc a Pénzcentrumot arról tájékoztatta, hogy szegedi bemutató boltja után, tavaly év végén, szintén Szegeden nyitott meg a rendszer első franchise üzlete. A budapesti Campona bevásárlóközpontban most átadott második franchise üzlettel országos hálózatot akarnak kiépíteni.
A lánc koncepciója, hogy közvetlenül a hazai termelőktől beszerzett termékeknek teremtsen minőségi piacra jutási, megjelenési lehetőséget.
A boltokban számos új vásárlási megoldást találnak a vevők: az árukiemelő rendszer, az informatív, átlátható, integrált elektronikus ártáblák mellett légkondicionált, párásítóval ellátott, jól megvilágított szalonokban áttekinthetően, látványosan elrendezett választék várja a vásárlókat A vásárlási folyamatot szakképzett eladók, kóstoltató pult, receptnyomtató és árufelismerő okosmérlegek segítik.
A Vitamin Szalon árualapját előállító magyar termelők - akiknek bázisát a Kert-Ész Klub Magyarország tagjai adják - környezettudatos termeléssel állítják elő a legszigorúbb élelmiszerbiztonsági követelményeknek megfelelő termékeket. A termelők nevükkel, arcképükkel is felvállalják az általuk termelt zöldségeket-gyümölcsöket. Emellett szárazáru és magas minőségű hazai kézműves termékek - lekvárok, szörpök, tészták, mézek, snackek - is megtalálhatóak az üzletek kínálatában.
A franchise-vállalkozás tulajdonképpen egy szerződéses kapcsolaton alapuló együttműködési forma. Az együttműködési megállapodásban megjelenik egy értékkel bíró név, valamint a hozzá tartozó értékkel bíró üzleti tapasztalat használati jogának átadása, valamint az átvevő folyamatos támogatása.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az egyik vállalkozó tehát rendelkezik az átadható jogokkal, a másik pedig ezeket szerződés szerint használatra átveszi.
A zöldségpiacon a modern csatornák szerepe erősödik
Zöldségből és gyümölcsből a magyar háztartások egyre kevesebbet és ritkábban vásárolnak annak ellenére, hogy e friss áruk töretlenül a legkedveltebb élelmiszerek közé tartoznak. A beszerzési helyeket tekintve a hagyományos csatornák még mindig fontos szerepet játszanak. Gyümölcsből legtöbb nyáron fogy, a zöldségek iránt pedig a friss idénytermények megjelenésével ugrik meg a kereslet - derül ki a GfK 2014-es piackutatásából.
A friss zöldség és gyümölcs továbbra is a legkedveltebb élelmiszerek közé tartozik Magyarországon, és ennek nyomán minden magyar család asztalára kerül is. A vásárlói kör stabil, ugyanakkor az elmúlt évek tendenciái azt mutatják, hogy a magyar háztartások mind zöldségből, mind gyümölcsből összességében és alkalmanként is kevesebbet, ráadásul ritkábban vásárolnak. Egy átlagos háztartás egy év alatt közel 70 kilogrammnyi gyümölcsöt és 130 kilogrammnyi zöldséget vesz. A legintenzívebb zöldség- és gyümölcsvásárlók az idősebb, 50 évnél idősebb háziasszony által vezetett, valamint a magasabb jövedelemmel rendelkező háztartások.
A háztartások beszerzési forrásai közül a hagyományos kereskedelmi csatornák (piacok, utcai árusok, zöldség- és gyümölcsboltok, kistermelők) továbbra is fontos szerepet játszanak: otthoni fogyasztásra mind a zöldség-, mind a gyümölcsmennyiség közel 40 százalékát itt szerzik be. A gyümölcs esetében a hagyományos csatornák részesedése évek óta stabil, a hipermarketek csökkenő piaci részesedését leginkább a diszkontok, hazai láncok, valamint a független kisboltok növekvő szerepe ellensúlyozza. A zöldségpiacon a hagyományos beszerzési helyek fontossága ellenben csökkenőben van és a modern kereskedelmi csatornák (szupermarketek, hipermarketek, valamint diszkontok) szerepe erősödik.
Friss gyümölcsöt átlagosan másfél hetente vásárolnak a háztartások és egy-egy alkalommal közel 2 kilogrammot. Slágernek továbbra is az alma és a banán számít, amelyekből a háztartások évente átlagosan 10-11 alkalommal tesznek kosarukba.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.