A mesterséges intelligencia egyre inkább átalakítja a munkaerőpiacot, és bizonyos iparágakban már most is érzékelhető a hatása.
A Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal (MKEH) újabb hat pénztárgépre adott ki forgalmazási engedélyt az utóbbi napokban - derül ki a hivatal honlapján közzétett hírekből.
Megkapta az engedélyt az Euro Prompt Kft. által forgalmazott Optima QMP50 Online típusjelű kiskassza, az Inform Informatikai Kft. által típusvizsgálatra bemutatott Panda, az Auchan Magyarország Kft. által bevizsgáltatott Lau-Gilbarco-Epson-Aeex típusú, számítógép alapú pénztárgép, valamint a Laurel Kft. Lau-Euronics-Bix-Aee típusú, számítógép alapú pénztárgépe. A kereskedők a korábban visszavont engedélyű pénztárgépek egyik forgalmazója, az Alt Cash Kisker Online elnevezésű gépét, valamint a Wincor Nixdorg Kft. Beetlle / M Müller típusú, számítógép alapú pénztárgépét is választhatják, miután a hivatal ezek forgalmazását is engedélyezte.
A MKEH folyamatosan vizsgálja be az engedélyre benyújtott gépeket. A legutóbbi típusvizsgálati döntései alapján már 110 engedélyezett online pénztárgépből választhatnak a kereskedők.
Április végéig - ameddig a visszavont engedélyű gépet rendelők élhettek az 50 ezer forintos állami támogatással - a Nemzetgazdasági Minisztérium korábbi közlése szerint mintegy 85 ezer online pénztárgépet helyeztek üzembe a kereskedők. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pedig akkor az MTI érdeklődésére azt közölte, bár nincs hivatalos információja, hogy hány pénztárgép lecserélése szükséges, még néhány tízezer online-gép üzembe helyezését várják.
Az addigi pénztárgép-bekötések révén több mint 247 millió nyugta és egyszerűsített számla érkezett be több mint 477 milliárd forint értékben az adóhatósághoz.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


