Átfogó közös ellenőrzésbe kezd a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH).
Múlt hét végéig egyetlen érintett sem kért engedélyt arra, hogy dohányboltját valamely nagyobb fesztivál helyszínén nyithassa újra - írta szerdai számában a Magyar Nemzet, amely szerint mindez ahhoz vezethet, hogy a fesztiválok látogatói csak nagyobb gyalogtúrával juthatnak el a legközelebbi dohányboltig.
A lapnak Légrádi Petra, a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. szóvivője elmondta: a fesztiválok helyszínére elvben átköltözhetnek egyes dohányboltok, ennek azonban több előfeltétele is van. Elsőként az, hogy a zenei rendezvényen megjelenni kívánó trafikosnak új engedélykérelmet kell benyújtania az adóhivatalhoz azt indítványozva: a hatóság tegye számára lehetővé, hogy az adott körzetben, de másutt található dohányboltját a fesztivál helyszínére, területére helyezze át. Lényeges emellett, hogy az új üzlethelyiségnek meg kell felelnie az előírásoknak: cigarettát fesztiválon sem lehet árusítani konténerből, lakókocsiból vagy olyan bódéból, ahová vevők nem tudnak belépni. Az engedélyezési folyamat több hétig is eltarthat- tette hozzá a szóvivő.
A NAV jövedéki ügyekkel foglalkozó szóvivője, Suller Attila azt mondta: cigarettát július közepe óta kizárólag a nemzeti dohányboltokban lehet árusítani, a fesztiválokon tevékenykedő pénzügyőrök így feladatul kapták az illegális cigaretta-árusok elleni fellépést is. Megjegyezte: azok, akik engedély nélkül kínálnak különféle dohánytermékeket, ötmilliótól ötszázmillió forintig terjedő bírsággal számolhatnak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


