Tovább csökkent a kis- és közepes vállalkozások karácsonyi forgalma 2009-ben a 2008 évihez képest - derül ki a MarketingCommando.hu által idén januárban 1000 fő megkérdezésével végzett online kutatásából.
A megkérdezett vállalkozások kevesebb, mint felének - 43 százalékának - nőtt valamelyest a bevétele, míg 34 százalékuk forgalma csökkent jelentősen és 22 százalékuk nem tapasztalt változást az előző év karácsonyához képest.
Sokkoló felismerés a stagnálókról
Sokkoló tendenciára enged következtetni az adatok összevetése a MarketingCommando.hu által 2009. januárban végzett megegyező tartalmú kutatás eredményeivel: míg 2008. karácsonykor a cégek 38 százalékának stagnált a forgalma a 2007-es karácsonnyal összehasonlítva, addig ugyanez az adat 2009-ben 22 százalék volt, ami már önmagában is számottevő változás.
Azonban amennyivel csökkent a stagnáló cégek aránya, a kevesebb karácsonyi forgalmat realizáló cégeké közel annyival nőtt: míg 2008-ban a válaszadók 21 százalékának csökkent a karácsonyi forgalma, addig ez 2009-re már 34 százalékra nőtt!
Ugyanakkor alig változott a növekvő forgalmat realizáló cégek aránya: 2008-ban a megkérdezettek 41 százalékának nőtt a forgalma karácsonykor az előző évihez képest, míg 2009-ben ez az adat 43 százalék.
Mindez arra enged következtetni, hogy a stagnáló cégeket sújtotta a leginkább a válság, igazolva az előzetes várakozásokat. Mint ismeretes, a Marketing Commando a 2009. januárjában végzett kutatásának elemzése során az alábbi megállapítást tette: "ha egy kisvállalat bevétele nem nő évente bizonyos ütemben (a Nyugat-Európában elfogadott érték 20%) akkor a cég vagy stagnál, vagy kezdetét veszi egy leépülési folyamat. Ezeknek a cégeknek a 2009-es év kritikus lehet, hiszen ezek a cégek vannak a leginkább kiszolgáltatva a válság hatásainak".
A marketingező cégeknek volt jobb karácsonya
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A legjobb karácsonya az intenzíven marketingező a kkv-knak volt. Az adatok beszédesek: az előző évinél intenzívebben reklámozó cégek 72 százaléka jelzett most nagyobb forgalmat. Azon vállalkozások közül, amelyek nem reklámoztak egyik évben sem, sokkal kevesebben (42 százalék) könyvelhettek csak el növekedést. Ugyanakkor a nem reklámozó cégek között jóval magasabb volt a stagnáló és a csökkenő forgalmat realizált cégek aránya is.
Aranytartalék a marketingben
"Még mindig óriási tartalék rejlik a mikró-, kis- és középvállalatok számára a marketingben. Mivel egyértelmű az összefüggés a marketing aktivitás és a karácsonyi forgalom emelkedése közt - még a válság idején is -, ezért arra biztatok minden cégvezetőt, kezdje el megismerni és alkalmazni a kisvállalati marketing alapjait. Az alapok nagyon egyszerűek, bárki számára könnyen elsajátíthatóak és rengeteg olcsó vagy akár ingyenes marketing eszköz áll a kisvállalatok rendelkezésére" - tanácsolja Wolf Gábor kkv marketing szakértő, a felmérést végző Marketing Commando vezető tanácsadója.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.