Drasztikusan, 6-7 százalékkal eshet 2009-ben a magyarországi sörfogyasztás, a gyártók közvetlenebb értékesítéssel és jelentős árpromóciókkal próbálják az eladásaikat növelni.
A tavalyi átlagos 9 százalékos zsugorodás után idén újabb 6-7 százalékkal fogyatkozhat a magyar sörpiac. A bolti értékesítések kevésbé csökkennek ez évben, várhatóan csupán két százalékkal, ezzel szemben a vendéglátóhelyek eladásai akár 12%-os zuhanást is elszenvedhetnek - írja a Világgazdaság.
A Magyarországon eladott sörök mennyisége - ezzel párhuzamosan a sörgyártás is - már három éve folyamatosan csökken. Ez azonban nem jelenti feltétlenül azt, hogy a vállalatok árbevétele is folyamatosan apad. A Heineken idén például a 4-5 százalékos volumencsökkenése mellett mintegy 2%-os (közel 1 milliárd forintos) árbevétel növekedést vár, amely részben a drágább termékek nagyobb arányú értékesítésének lesz köszönhető.
Nem csak a drágább sörök keresletének növekedése fékezi a sörgyárak árbevételének zsugorodását. A Heineken 2010-ben mintegy 5-10 forinttal növeli a kiskereskedelmi forgalomba kerülő termékei árát, a csapolt sörök körében pedig 5%-os áremelést terveznek. A nyereségesség fenntartása érdekében pedig a működési költségek folyamatos csökkentésére törekednek.
A piacszerzés érdekében a Dreher Sörgyárak Zrt. értékesítési szakemberei elsősorban nem országos kampányokban látnak kitörési lehetőséget, hanem a közvetlen, célzott marketingben. Szintén így vélekednek a Borsodi Sörgyárnál is, ahol személyre szabott árazással és akár csapolással kapcsolatos tanácsadással is az ügyfelek rendelkezésére állnak - írja a lap.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.