A legértékesebb brandek Az Interbrand ebben az évben is összeállította a világ legértékesebb márkáinak listáját. A tíz éve létező rangsor életében ez az első alkalom, hogy esett a top 100-ba kerülő márkák értéke.
Az idei listára egyértelműen rányomta bélyegét az egy éve tartó világgazdasági recesszió. Néhány kivételtől eltekintve gyakorlatilag minden márka (brand) vesztett értékéből, a 4. helyezett General Electric például 10 százalékot, a Marlboro 11-et, a Sony 12-t.
Elmondható, hogy a pénzügyi szektor visszaesésével -és a bankok iránti ellenszenv növekedésével- együtt jelentősen esett a bankok, pénzügyi szolgáltatók, bankkártya-kibocsátók márkaértéke. Az American Express 32 százalékot -és hét helyet- zuhant, a Morgan Stanley 26 százalékot esett vissza tavalyi értékéhez képest.
A lista legnagyobb bukását a UBS svájci pénzügyi szolgáltató produkálta: márkájának értéke a tavalyi szint felére esett vissza.
És -az érem másik oldala- hogy valószínűleg az is a válságnak köszönhető, hogy a listán szereplő alkoholgyártók egyértelmű erősödést mutatnak: a Smirnoff vodkagyártó 5 helyet ugrott előre, míg a Budweiser sörgyártó 3 helyet lépett felfelé.
A TOP 10-be egyetlen európai vállalat, a finn Nokia tudott bekerülni az amerikai márkák mellé. 8. a japán Toyota, rajta kívül két német autógyár - a Mercedes és a BMW- töri meg az amerikai hegemóniát a legjobb 15 között. Az sem kérdés, hogy az informatikai vállalatok brandjei a legértékesebbek: az első tizenöt cég majd' felének ez a fő profilja.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A nemzetközi áruházláncok közül -ha a luxustermékeket és a ruházatot nem vesszük ide- az IKEA szerepel egyetlenként a listán, a 28 helyen találjuk.
Íme a toplista
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.