A magyarok vásárlók szeretik az akciókat

2009. március 9. 16:00

A kereskedelmi szektor akciókat reklámozó kampányai kevés esettől eltekintve bőven az átlag feletti aktivizálást értek el. Míg 2008-ban a közterületi kampányok átlagos aktivizálása 55% volt, addig a kereskedelmi szektornak 60%, a döntő többségében akciókkal hirdető hipermarketeknek pedig 63%. Az embereket tehát érdeklik az árak, s az akciókkal jól el lehet őket érni. A kampányok sikerességét minden esetben az üzenet-kreatív-kihelyezés hármasa határozza meg.

A Szonda Ipsos közterületi hatékonyságot mérő 2008-as kutatásainak egytizede - az egyik legnagyobb kampány-darabszámmal - a kereskedelem szektorban született. A POSTerTEST kereskedelmi szektorába a hipermarketek, a bevásárlóközpontok és a műszaki áruházak tartoznak.

A kereskedelmi szektor akciókat reklámozó kampányai kevés esettől eltekintve bőven az átlag feletti aktivizálást értek el. Míg 2008-ban a közterületi kampányok átlagos aktivizálása 55% volt, addig a kereskedelmi szektornak 60%, és a döntő többségében akciókkal hirdető hipermarketeknek 63%. Ezek a számok is azt bizonyítják, hogy az embereket érdeklik az árak, s az akciókkal jól el lehet őket érni. A kereskedelmi szektorra 2008-ban a 15-24 és a 45-60 évesek voltak a legfogékonyabbak egyaránt 35% fölötti észleléssel, míg a többi korcsoport alatta marad az átlagnak.

Település szerint is van különbség, míg a Budapestieknek 43%-a észlelte a kereskedelmi kampányokat, addig a vidékieknek csupán 31%-a. Ez annak tudható be, hogy a nagyobb kereskedelmi áruházak inkább Budapesten összpontosulnak, illetve a bevásárlóközpontok kampányai is csak a fővárosra fókuszáltak tavaly.

A korcsoportokat tovább vizsgálva megállapítható, hogy minél idősebb valaki, annál inkább tetszenek neki a kereskedelmi szektor hirdetései és annál inkább aktivizálja is. Ugyanez megállapítható az ESOMAR státuskategóriák esetében is, minél alacsonyabb valakinek a társadalmi státusza annál jobban tetszik neki és aktivizálja. Ennek hátterében az állhat, hogy ezek a célcsoportok érzékenyebbek az árakra, és a kereskedelmi szektor kampányai döntő többségükben az akcióikra hívják fel a figyelmet. A kereskedelmi szektor kampányainak további szempontok szerinti elemzésére is van lehetőség a Szonda Ipsos POSTerTEST rendszerével.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Üzlettípusok mentén is megkülönböztethetők a mutatók: a bevásárlóközpont, a hipermarket és a műszaki áruház kampányok, amelyek mind eltérő eredményeket produkáltak. Látható, hogy egy kampány sikerességét minden esetben az üzenet-kreatív-kihelyezés hármasa határozza meg.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?