Több tízezer munkahely megmentését várja a kormány attól a beruházás-élénkítő csomagtól, amelyet a mai napon jelentett be Bajnai Gordon gazdasági miniszter.
A közép-európai régió országai közül elsőként, és eddig példátlanul nagy összeget, több mint 1 800 milliárd forintot, vagyis 6 milliárd eurót fordít a kormány új beruházásokra, amelyek elsősorban az építőipar számára biztosítanak folyamatos megrendeléseket a következő másfél évben. A beruházás-élénkítő csomag tételesen, határidőkre lebontva tartalmazza azokat az uniós fejlesztéseket, amelyek során többek között 267 iskola, 24 rendelőintézet, 78 városi terület újulhat meg, több mint 400 km vasúti és mintegy 350 km közúti beruházás valósulhat meg.
A most bejelentett, 1800 milliárd forintos csomag kiegészíti a kormány által tavaly novemberben útjára indított 1400 milliárd forintos válságkezelő és gazdaságélénkítő intézkedéssorozatot, amelynek folyamatos megvalósításával mára már több mint 560 milliárd forint vált elérhetővé a hazai vállalkozások számára. Ezekkel az eszközökkel Magyarország képes lehet a világgazdasági válság negatív hatásait részben csökkenteni, több tízezer munkahelyet megmenteni és további reformokkal együtt az ország hosszú távú fejlődését megalapozni.
A beruházás-élénkítő csomag keretében 636 nagyobb beruházás indulhat meg a közeljövőben, amelyek pénzügyi forrását az Európai Unió által rendelkezésre bocsátott fejlesztési pénzek teremtik meg. A programlista részletesen tartalmazza a beruházásokhoz szükséges közbeszerzési kiírások és a kivitelezés tervezett kezdetének dátumát. A program keretében kerülne megvalósításra többek közt az M4-es autóút hiányzó Pest megyei szakaszának kiépítése vagy a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal rekonstrukciója és még 633 másik nagyobb építőipari beruházás. A beruházásélénkítő csomagban szereplő projektek kereshető adatbázisban megtalálhatók a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség honlapján, az Építőipari Piactéren.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


