A folyamatos külföldi működőtőke beáramlás jelzi az ország iránti erős bizalmat, és tükrözi a kedvező befektetési lehetőségeket valamennyi ingatlanszegmensben.
Megbeszélést folytatott tegnap Bajnai Gordon gazdasági miniszter a járműipar képviselőivel a gazdasági válság okozta problémák lehetséges megoldásairól. Csak az összehangolt, tudatos cselekvés segíthet a válság okozta problémák kezelésében - mondta az ülés után a nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter.
A Kormányzat rövidtávon a rugalmas foglalkoztatás feltételeinek elősegítésével, a K+F munkahelyek és kapacitások megőrzésével, illetve a pályázati rendszer testre szabásával kívánja enyhíteni az ágazat gondjait. Hosszabb távon a legfontosabb feladatok között szerepel a járműipari igényeknek is megfelelő szakképzés fenntartása és fejlesztése, a beruházás-ösztönzési rendszer eredményességének növelése, valamint a járulékterhek csökkentése - mondta el a megbeszélésen Bajnai Gordon, nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter.
A miniszter kijelentette: a kormányzat nyitott minden olyan konstruktív javaslatra, amely az autóipar, mint kiemelt ágazat megtartását, további fejlesztését szolgálja hazánkban. A regisztrációs adó szabályainak esetleges módosításával kapcsolatban Bajnai Gordon elmondta: ha sikerül a költségvetés egyensúlyát nem veszélyeztető megoldást találni, a kormány kész az azzal kapcsolatos egyeztetésekre.
Az autóipar nemzetgazdasági jelentőségét jelzi, hogy a teljes magyar ipari termelés több mint 17%-át és az ipari export csaknem negyedét képviseli, a közvetlenül és közvetve foglalkoztatottak létszáma meghaladja a 100.000 főt.
Az ülésen a munkacsoport társelnökének, Lepsényi Istvánnak a vezetésével az iparági oldal képviselői beszámoltak a magyar járműgyártó és beszállítói ipar legégetőbb problémáiról, felvázolták a várható nehézségeket, és javaslatokat fogalmaztak meg a krízis hatásait enyhítő intézkedésekre is. A megbeszélésen a gazdasági oldal képviselői fő beavatkozási területként a munkahelymegtartásra, a finanszírozásra, a pályázati feltételek egyszerűsítésére és az üzleti környezet javítására vonatkozó intézkedéseket jelölték meg, de felmerült a hazai keresletélénkítés kérdése is.
Európában a reálgazdasági krízis elsőként a személygépkocsi-gyártás és -értékesítés drámai visszaesésében mutatkozott meg: az eladások már 2008 novemberében 25,8%-kal estek vissza, és a csökkenés azóta is folytatódik. Az európai autógyártóknál - és ez alól a kelet-európai üzemek sem kivételek - napjainkra általános módszerré váltak a termeléscsökkentések, a három műszakos munkarend kétműszakossá alakítása, a hosszú leállások, munkaidő-csökkentések és az elbocsátások. A járműipari munkahelyek és termelőkapacitások megóvását célzó programok mind Európában, mind az Egyesült Államokban napirenden vannak.
A magyarországi beszállítói ipar megmaradását szolgálják már azok a pályázati programok is, amelyek meghirdetésére 2009. első negyedévében kerül sor.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Várhatóan márciusban jelenik meg az a 2 milliárd forintos keretösszegű pályázati (a GOP-2009-1.3.3 kódszámú) felhívás, amely a vállalkozások technológiai innovációjának ösztönzésére irányul a tartós beszállítóvá válás vagy annak megerősítésére vonatkozóan. A pályázat célja az integrált, tudásigényes beszállítói szektor létrehozása, illetve fejlesztése, a magyar beszállítói hálózat méretének növelése, gyártmánykínálatának diverzifikációja. Mivel a beszállítói ipar éppen a járműgyártásban a legnagyobb mértékű, nem titkolt szándékként jelenik meg az, hogy ezt a lehetőséget éppen az autóiparban kamatoztassák a legjobban. A kiírás tervezete - partnerségi egyeztetés céljából - az NFÜ honlapján már elérhető.
A járműgyártás kifejezetten tudásintenzív iparág, ahol nagy szükség van a jól képzett munkaerő meglétére, megőrzésére. Ezt szolgálja majd a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap (KTIA) Magasan képzett munkaerő alkalmazásának támogatására vonatkozó pályázat a gazdasági válság miatt a nagyvállalatoktól elbocsátott, felsőfokú szakemberek alkalmazását (kölcsönzését) támogatja majd az innovatív kis- és közepes vállalkozásoknál, valamint költségvetési, ill. non-profit kutatóhelyeken. A pályázat keretösszege két évre több mint másfél milliárd forint, mely kb. 80-100 mérnök számára teszi lehetővé, hogy szakmájában maradva továbbra is a magyar autóipart szolgálja.
Emellett a Daimler meghatározó fontosságú kecskeméti beruházásával összefüggésben az ITD-H átfogó intézményfejlesztési programot valósít meg, amelynek kedvezményezettjei mindenekelőtt a hazai beszállító vállalkozások lesznek. Ezek a lehetőségek, valamint a kormány további, a likviditás javulását célzó intézkedései az iparág finanszírozási problémáinak enyhítéséhez is hozzá fognak járulni.
A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium által kidolgozott, várhatóan márciusban a kormány elé kerülő járműiparra vonatkozó akcióterv (2009 - 2013) fő célja pedig az, hogy Magyarországon - intenzív külföldi működőtőke befektetés és beszállítói tevékenység mellett - hosszabb távon növekedjen a járműipari kibocsátás, a hozzáadott érték, a minőségi K+F tevékenység, valamint a foglalkoztatás.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


