2 °C Budapest

Érdekes felfedezés: a reklámok kikerülhetetlenek

Pénzcentrum
2008. november 14. 11:00

A nyolcvanas években még nem okozott fejfájást a televíziós társaságoknak a hirdetések elérési mutatója, ekkor ugyanis a fő műsoridőben sugárzott reklámblokkok 90 százalékos eléréssel büszkélkedhettek. Manapság már annak is örülnek, ha az elérés egyharmados arányt fel tud mutatni. A dolgukat még inkább megnehezíti a digitális felvevők begyűrűzése, melynek segítségével a néző könnyedén átugorja a reklámokat. Azt azonban csak eddig hihettük úgy, hogy ezek a blokkok mehetnek a kukába - derül ki az Economist cikkéből.

Adam Brasel és James Gips érdekes felfedezést tettek. Azt vették észre ugyanis, hogy mikor a tévénéző továbbtekeri a felvett adás reklám-blokkját, akkor sokkal intenzívebben koncentrál a képernyő tartalmára, hiszen azt várja, mikor lesz vége a reklámoknak. Ez pedig azt jelenti, hogy a reklám - még akkor is, ha gyorsabban pörög a képernyőn - sokkal több figyelmet kap, mint rendes adásidő alatt.

Ez az állítás pedig megalapozottnak tűnik, mivel a két kutató több kísérletsorozatban észlelte ezt a jelenséget. Ezeknél a teszteknél önkéntesek szemmozgását vizsgálták, miközben azok egy természetfilmet néztek. Az eredmények alapján megírt tanulmányt aztán a Journal of Marketing nevű szaklapban közölték, s ebben az volt olvasható, hogy az önkénteseket még akkor is lehetett befolyásolni, mikor az egyes márkák képei csupán a másodperc töredékéig jelentek meg a képernyőn.

A titok egyébként abban rejlik, hogy a márka képét hová helyezik el. A gyors továbbtekerést alkalmazó néző ugyanis várhatóan csak minden huszonnegyedik képkockát látja, vagyis egyes márkanevek, vagy képek csupán egyharmad másodpercig látszanak. Azonban ha a szóban forgó kép, vagy szöveg a képernyő közepén helyezkedett el, ez az idő is elég volt arra, hogy az önkéntesek emlékezzenek rá.

A szemmozgást figyelő és rögzítő kamerák is azt igazolták, hogy a gyors továbbtekerés során is a képernyő közepét figyelték az önkéntesek.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?