A TNS Media Intelligence szerint az amerikai piacon 2001 óta nem látott mértékben, 3,7%-kal esett vissza a reklámköltés 2008 második negyedévében. A legnagyobb hanyatlást a rádiók és újságok hirdetései mutatták, és elsősorban az autós, a távközlési és a pénzügyi szektor hirdetései maradtak el az eddigitől - írja a Népszabadság.
A csökkenő tendencia a brit piacon is tetten érhető: a cégek 35%-a jelentősen visszafogta reklámköltéseit, a televíziós hirdetések árai pedig az 1992-es szintre estek vissza.
Magyarországon is tapasztalható, hogy számos cég lenyomja a marketingbüdzséjét. A lap által megkérdezett szakértő szerint a legnagyobb csökkenés a sajtónál várható. A rádió még akár növekedést is felmutathat a válságban, a tartós fogyasztási cikkek (autó, elektronikai cikkek) esetén ugyanis a promóció nagyobb hangsúlyt kaphat jövőre.
Hazánkban a tévét a speciális piaci helyzet miatt korai lenne temetni, tömegkampányt gyakorlatilag ezen médium nélkül lehetetlen hatékonyan kivitelezni. Az online hirdetési költések előreláthatóan nem csökkennek majd, legfeljebb nem nőnek olyan mértékben, ahogy arra korábban számítani lehetett.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


