A franchise cégek egyre inkább szembesülnek azzal, hogy a jelenlegi rossz gazdasági környezetben sokan azzal próbálnak boldogulni, új ügyfeleket, vásárlókat szerezni, hogy kettőt adnak egy termék árában, csökkentik a díjakat vagy akár finanszírozásbeli segítséget nyújtanak. De vajon mivel rukkolnak elő a franchise vállalatok?
A gazdasági helyzet sok lehetséges franchise-átvevőt elriaszt a pénzügyi kockázat vállalásától, miközben mások egyszerűen nem kapják meg a szükséges hiteleket. Ezalatt a franchise-átadók között tovább fokozódik a verseny, így aki egy más jól bevált módszer szerint szeretné kialakítani vállalkozását, az egyre több ajánlat közül választhat. A Nemzetközi Franchise Szövetség adatai alapján jelenleg nagyjából 3000 ezer franchise lehetőség közül lehet választani.
A múlt héten közzétett tanulmányból kiderül, hogy a közel 150 franchise vállalat forgalma átlagosan 72 százalékkal az idénre tervezett számok alatt van. A lehetséges franchise-átvevők érdeklődése pedig 48 százalékkal csökkent. De az új ügyfelek szerzése mellett arra is komoly hangsúlyt kell fektetni, hogy a megmaradt ügyfeleket ne "marják el" maguk mellől azzal, hogy egyáltalán nem mutatnak rugalmasságot a jelenlegi helyzetben. Az adott franchise lánc üzlete csak akkor tud megmaradni, ha kedvezményeket ad a vevőknek. Viszont a franchise díj marad a régi, ami a csökkenő forgalom mellett már nem biztos, hogy megéri.
A rossz gazdasági környezetben kreatívnak kell lenni, ha valaki talpon akar maradni. Egy Seattle központú cég, az Emerald City Smoothie bevezette a kettőt egy áráért akciót, vagyis az a potenciális franchise átvevő, aki szerződik velük egy 75-85 négyzetméteres Emerald City Smoothie üzlet kialakítására, az kap ingyen egy pavilont egy sportcsarnokban vagy akár a repülőtéren. Ezzel jelentős költségeket spórolnak meg a másik félnek, így vonzóbbá téve a franchise hálózathoz történő csatlakozást.
A leleményességre szükség is van, ha továbbra is meg akarják tartani kiterjedt franchise hálózatukat a cégek, egyre kevesebben mernek belevágni ugyanis az ilyen üzletekbe...
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.