Gyakran hajtogatjuk, hogy más hibájából tanul az okos, mely jó esetben az üzleti életben is megállja a helyét. Ha tanulni nem is biztos, hogy sikerül minden egyes alábbi igaz történetből, az biztos, hogy kiszolgálja azok érdeklődését, akik elsősorban a bukásokra és az átverésekre kíváncsiak, a tapasztalat ugyanis azt mutatja, hogy a sikertörténetek a negatív tartalmú írásoknál jóval kevesebbeket vonzanak. Az alábbi összeállításból kiderül, mire viszi, aki nem ismer lehetetlent és még az Eiffel-tornyot is eladja ócskavasnak, illetve meglátjuk, hogy a sztárok sem csalhatatlanok, ha üzletről van szó.
Az Eiffel-toronytól az Alcatrazig: nem mindennapi történet
Victor Lustig nevét talán itthon is ismerik néhányan, az óceánjárók utas-fosztogató pitiáner csalója ugyanis beírta magát a történelembe, amikor 1925-ben Franciaországban partot érve egy újságcikket olvasva megfogant fejében "a nagy gondolat". A cikk a párizsi Eiffel-torony egyre romló állapotáról szólt, a mondanivaló pedig Lustig állítása szerint rögtön bevillantotta fejében az üzleti ötletet: el kellene adni ócskavasnak az építményt.
Ezt követően gyakorlatilag kiadta magát az illetékes minisztérium helyettes vezetőjének és titkos gyűlésre hívott 6 fémkereskedőt, akikkel megosztotta a bizalmas információt, hogy rossz állapota miatt lebontják az Eiffel-tornyot, a fém alapanyagot pedig értékesítik. A kiszivárogtatás után megkérte a jelenlévőket, hogy tartsák titokban az információt és tegyék meg tétjeiket.
A szerencsétlen nyertes Andre Poisson lett, aki azon nyomban át is adta a 125 000 dollárnak megfelelő vételárat a "minisztérium emberének" az Eiffel-szerződésért cserébe. Lustig a sikert követően Bécsbe menekült a pénzzel, ahol gyakorlatilag maga sem hitte el, hogy huzamosabb ideig nem is keresik. Az történt, hogy az áldozat olyannyira átverve érezte magát, hogy szégyellte jelenteni a csalást.
Több sem kellett a duplázáshoz: Lustig egy hónappal az első sikeres üzletet követően visszatért Párizsba, ahol a már kipróbált trükkel ismét eladta a tornyot, ezúttal 200 000 dollárnak megfelelő összegért. Párizs egyik látványosságát ezt követően már nem piszkálta, visszament Amerikába, majd végül 1935-ben elítélték és 1947-es haláláig az Alcatrazba zárták. Lustig mondása szerint a becsületes emberek élete unalommal teli, trükkjének piaci adaptációira pedig jócskán van példa, nem is kell messzire mennünk...
Bepalizott kormány: a sportkocsi, ami nem megy
Az üzleti bukások nagy történelemkönyvét felütve szembetalálhatjuk magunkat egy 1970-es évekbeli brit történettel, melynek főszereplője John DeLorean, a General Motors akkor sikeres Chevrolet és Pontiac részlegének egykori vezetője. A menedzser veszte az volt, hogy megálmodta a rozsdamentes acélból készült sportkocsit, amit saját cégében szeretett volna megvalósítani.
DeLorean meggyőzte a brit kormányt, hogy 130 millió dollárnak megfelelő összeget fektessen be a vállalkozásba. Észak-Írországban létre is jött a gyártóüzem, mely számos halasztás után végül 1981-ben bemutatta a kész DeLorean modellt, melyet 25 000 dolláros, akkor még csillagászatinak számító áron kezdtek árulni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az autót két fő üzenettel próbálták értékesíteni: egyrészt a rozsdamentes acél jelleget, másrészt pedig a felfelé nyíló ajtókat hangsúlyozva. A probléma az volt, hogy a gyakorlatban az ajtókat alig lehetett becsukni belülről, a projekt halálos ítéletét azonban maga az alapanyag mondta ki. A rozsdamentes acél ugyanis rendkívül nehéz, így paradox módon létrejött egy olyan sportkocsi, melynek végsebessége 75 mérföld per óra (kb. 120 km/h) volt és nagyságrendileg 10 másodperc alatt gyorsult 100-ra.
A megjelenés után egy évvel, 1982-ben a cégnek már 50 millió dollárnyi felhalmozott adóssága volt, miután összesen 8500 autót gyártottak le. 1999-ben John DeLorean magáncsődbe menekült 20 millió dolláros adóssága miatt. A hírek szerint az üzletember mostanság a 3500 dolláros rozsdamentes acél karórákban lát üzleti lehetőséget.
A sztárok sem mindenhatók: átvert író, bukott színésznő
Kim Basingerről kevesen tudják, hogy busás gázsijából egyszer megvett egy egész várost Georgia államban azzal a céllal, hogy turistalátványossággá alakítja a helyet. Braselton városka vételára 20 millió dollár volt. A színésznő filmstúdiókat szeretett volna létrehozni és filmfesztivált szervezni a városban. Miután azonban nyilvánvalóvá vált, hogy a filmsztárok szívesebben lógnak Hollywoodban, mint Georga északkeleti részén, Basinger eladta a várost 1993-ban.
Üzleti sikerekről a híres író, Mark Twain sem számolhatott be, ő ugyanis olyannyira megszállottja volt a "gazdagodjunk meg gyorsan" típusú recepteknek, hogy minden csalásnak bedőlt és minden pénzét ezekre áldozta, noha nem keresett keveset az írással.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.