Mennyi sör fogy egy meccs alatt: megéri szponzornak lenni?

Pénzcentrum
2008. június 16. 16:00

Annak ellenére, hogy egy-egy sportesemény szponzorálása egyre drágább az egyes cégek számára, még mindig megéri a főszponzori címre pályázni. Ezt mutatja a Carlsberg esete is, reményeik szerint minden idők legjobb versenyévé válik az idei futball EB - tudósít a Telegraph.

A 16 csapat közül a Carlsberg szponzorálja Svájcot és Svédországot, ez utóbbinak még megvan az esélye a továbbjutásra. A dán sörgyártó emellett támogatta az angol és a dán csapatot, ők azonban már nem jutottak ki a bajnokságra. Ennek ellenére, sokat hozhat a konyhára a Carlsberg által elköltött mintegy 15 millió font (4,5 milliárd forint).

A szponzori dicsőségben azonban 18 hivatalos támogató osztozik, köztük a Coca-Cola, a McDonalds, az Adidas és a JVC, ráadásul a körön kívül maradt cégek is egyéb gerilla-akciókkal próbálnak a rivaldafénybe jutni. Nézzük, milyen egyéb tervekkel áll ellő a világ ötödik legnagyobb sörgyára!

A Carlsberg nemzetközi marketingigazgatója, Keld Strudahl elárulta, a költségvetés plusz 30 százalékát költi előre nem tervezett reklámfogásokra, nem csupán a házigazda országokban, hanem 60 más piacon is. A legnagyobb kampányokat például Kínában, Malajziában és Szingapúrban indítják, ugyanis az ázsiai kontinensen is számos focirajongó kíváncsi ez európai nemzeti csapatok legjobbjaira.

Emellett az egyes stadionokban elhelyezett, illetve az élő közvetítések alatt játszott reklámokkal készülnek. Alkoholmentes Carlsberget szolgálnak fel azoknak, akik elég szerencsések voltak, s sikerült jegyhez jutniuk. Minden, Bécsbe és Genfbe érkező turistát reklámok fogadnak a légikikötőkben, a buszokon és a villamosokon.

Ezeken kívül a Carlsberg rivális márkákkal szembeni legnagyobb esélye a szurkolók számára kialakított parkok ("fanzone") lesznek, ahol az előzetes várakozások szerint az EB ideje alatt mintegy 6 millióan fordulnak meg. Érdekesség, hogy ezen szurkolói zónákból kitessékelik azokat, akik olyan reklámpólót viselnek, amely olyan céget reklámoz, aki nincs a hivatalos szponzori listán.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az ilyen típusú, álcázott gerilla-marketing egyébként egyáltalán nem idegen a nagy sportrendezvényektől, maga a Carlsberg is igen hatékony eszköznek tartja. A 2004-es EB-n például a lelátókat árasztotta el a Heineken jellegzetes sapkájában díszelgő szurkolók tömege. Idén az európai labdarúgó-szövetség minden eddiginél többet, 190 millió fontot (58 milliárd forintot) költött az álcázott marketing-akciók leleplezése érdekében felállított stáb kialakítására.

A kérdés az, hogy ugyan a felügyelet garantált a szurkolói övezetekben, azonban kívül a parkokon vajon több Carlsberg fogy-e? A válasz pedig az, hogy igen, s nem is kis mennyiségben. a 2004 júniusában megrendezett kontinensbajnokság során az értékesítés 25 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi időszakban mért szintet. Strudahl az egész emelkedést a szponzorációnak tudja be. Egyedül az Egyesült Királyságban 28 millió literrel több sör fogyott.

Mindez tehát bizonyíték arra, hogy ugyan egyre többe kerül a cég nevét adni egy-egy eseményhez, azonban egyelőre megéri kiadni a pénzt.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?