A közelgő nyári olimpia során az egyes versenyzők az éremért folytatnak majd küzdelmet, a háttérben viszont az üzleti életben zajlanak a futamok, egészen pontosan a sportcipő világpiaci uralmáért harcol majd a két vezető márka, a Nike és az Adidas a Forbes szerint.
A sportszergyártók számára minden olimpia óriási lehetőséget tartogat, azonban az idei más lesz. Peking jelentheti ugyanis egy teljesen új piacra a belépőkártyát. Kínában mintegy 2,6 milliárdnyi, sportcipőmentes láb várja a játékokat, nem véletlen tehát, hogy mindkét társaság arra számít, hogy néhány éven belül Kína lesz az Amerikai Egyesült Államokat követően második legnagyobb piacuk.
Az Adidas számára ez kiemelten fontos, hiszen a 2005-ös Rebook-fúzió nem hozta meg a remélt eredményt, így az olimpián esetleg újra talpra állhatnak. Mindent meg is tesznek ennek érdekében, közel 100 millió dollárt adományoztak készpénzben, illetve "természetben" a partneri jogokért cserébe.
Ennek révén az Adidas szponzorál számos sportolót, önkéntest, technikust, illetve a sporteseményhez kapcsolódó interaktív internetes játékot is. A Nike-nak ezzel szemben sosem kellett hivatalos szponzorrá válnia, ahhoz, hogy betörhessen egy piacra - vélik sportgazdasági szakértők.
Annak ellenére ugyanis, hogy a német Adidas Európában erős piaci pozícióval büszkélkedhet, a Nike zászlóshajójának számító egyesült államokbeli piacon gyenge teljesítményt nyújt, emellett a rivális az elmúlt három évben világpiaci szinten is átvette a vezetést. A Sporting Goods Intelligence jelentése szerint a Nike világpiaci részesedése 36 százalékos, szemben az Adidas 21,8 százalékával. Ez utóbbihoz egyébként a Rebook 6 százalékkal járult hozzá.
Annak ellenére, hogy a Rebook-üzlet némi megtakarítást hozott az Adidasnak a márka újraépítése nem lesz könnyű feladat. Mire augusztusban megkezdődik az olimpia, az Adidas tervei szerint 4000 exkluzív üzlete nyílik meg Kínában, köztük egy közel 1000 négyzetméteres alapterületű egység Pekingben. Ebből persze a Nike sem maradhat le, hasonló számokkal büszkélkedhet.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az Adidas számára a legfőbb problémát az jelenti, hogy annak ellenére, hogy hivatalos partner, a Nike több profi sportolót tudhat maga mögött, így például a svájci teniszbajnokot, Roger Federert is. A sportolók támogatás persze azt a veszélyt is magában hordozza, hogy esetleg nem hozzák a "papírformát", azonban ha beigazolódnak a várakozások, a Nike jól járhat.
A Nike ráadásul Kína 28 sportszövetsége közül 22-vel megállapodást kötött, világszinten pedig olyan országokat tudhat portfoliójában, mint az Egyesült Államok, Németország, vagy Oroszország. Ezzel szemben az Adidas kínai sikere mellett nyomhat a latba, hogy hivatalos szponzor, vagyis az ország lakosai szemében támogatóként jelenik meg.
Mindeközben azonban nem árt végiggondolni, hogy ugyan a bírók és a személyzet Adidasba öltözik, addig a sportolók nagy része Nike ruházatban lesz, a figyelem pedig inkább utóbbiakra koncentrálódik...
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.