Az első negyedéves adatok alapján a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány (MNÜA) várakozásain felül teljesített az üdülési csekkek terjedése. 2007-ben 1,7 millióan több mint 30 milliárd forint értékben használtak fel üdülési csekket, az idei első negyedévben a felhasználók száma félmillióra, a papírok összértéke 9,3 milliárd forintra nőtt, tudta meg az alapítvány elnökétől a Napi Gazdaság.
A csekkeket vásárló cégeket nem lehet jellemzően valamelyik ágazathoz, vagy cégformához kötni. A három legnagyobb vásárló a MOL, a MÁV és a Posta, de bankok, kereskedelmi cégek és ipari vállalatok is előszeretettel használják a csekkeket. A cégek ezzel a lehetőséggel élve kiválthatják a vállalati üdülők fenntartását, valamint minimális költséggel egészíthetik ki a munkavállalók bérét.
A Magyar Újságírók Szövetségével is megállapodást kötött az alapítvány, ennek lényege, hogy ha a munkaadó üdülési csekket vásárol az újságíró kollégának, akkor az alapítvány elengedi a kezelési költséget. A szervezet ezzel kívánja segíteni a sokszor csak szerződéses viszonyban álló szerkesztők helyzetét.
Az alapítvány az elmúlt évben 2,7 milliárd forinttal támogatta a szociálisan rászoruló családokat. Az elnök szerint az üdülési csekk, mint kvázi fizetőeszköz élénkíti a hazai gazdaságot. A csekkek idén már jelentős 4,2 milliárd forintos többletbevételt hoztak a jelenleg 27 féle szolgáltatást nyújtó 8500 elfogadóhelynek a kapcsolódó szolgáltatásokon keresztül.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.