Biztosan befolyó millióktól eshetnek el az éjszaka is működő, nagyobb forgalmú vendéglátóhelyek, bárok és pubok üzemeltetői, ha 2009-től nálunk is betiltják a dohányzást a szórakozóhelyeken - írja a Népszabadság.
Nem annyira a tiltás nyomán vélelmezett kieső vendégforgalom miatt - ennek ténye és mértéke erősen vitatott -, hanem azért, mert az utóbbi időben a dohánycégek egymással versenyezve srófolták fel a cigarettaárusítás után a szórakozóhelyeknek fizetett éves marketingtámogatás összegét.
A gyártóktól kapott összegek cégenként, helyenként változnak. Az alap nagyjából félmillió forint - évente ennyit kap előre egy kisebb belvárosi bár a dohánymárka képviselőjétől azért, hogy az ő termékük szerepeljen a polcon. Egy komoly, nagy forgalmú éjszakai szórakozóhely esetében az összeg éves szinten jó pár millióig is felszalad. Az inkább bizalmi viszonyon, mint papíron alapuló együttműködés keretében a dohánycégek a legutóbbi időkig azt is elvárták a szórakozóhelyek üzemeltetőitől, hogy vegyenek részt a promócióban, például adjanak helyet a dohánytermékeket népszerűsítő standjaiknak - és nem mellesleg fizették a dohányzásra vonatkozó reklámtilalmak megszegéséért a vendéglátósra kiszabott bírságokat.
A terméktámogatás legális gyakorlat. Hasonló jellegű marketingszerződéseket energia-, üdítőitalos és sörös cégek is alkalmaznak. A különbség csak az, hogy a dohánytermék reklámja a reklámtörvény főszabálya szerint tilos, persze a jogszabály lehetőséget ad a dohánycégeknek a termék eladás helyén történő bemutatására. A dohánycégek gyakorlata ilyenformán jogilag kikezdhetetlennek tűnik.
A marketingtámogatás odaítélését a verseny mellett a szükség is diktálja: a vendéglátósok szerint a dohánycégek kompenzációja nélkül már nem érné meg cigarettát árulniuk. Azon ugyanis igencsak karcsú a haszon, jellemzően néhány százalék. Ebből pedig legfeljebb csak a kiégetett székhuzatok, terítők javíttatására futja, a költséges füstelszívók beszerelésének százezres költségeire már nem. A vendéglátósok szerint a sorozatos jogviták nyomán az utóbbi időben gyakorlatilag megszűnt a dohánycégek szórakozóhelyi direktreklám-aktivitása. A megmaradt terepen viszont annál keményebben küzdenek, a vendéglátósok úgy látják, hogy a British American Tobacco (BAT) és a Philip Morris kiélezett csatát vívnak egymás vendéglátóhelyi pozícióiért.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.