Két amerikai üzletember az igazán egyszerű, triviális domain-nevek megvásárlásának ötletével csinálta meg szerencséjét. A recept szimplán ennyi: végy egy viszonylag olcsó domain-nevet, majd add el drágán - ez persze nem működik beavatkozás nélkül.
Az Businessweek összeállítása alapján a "sztár-pár" egyik vadászatának eredménye a mára már igencsak nagy népszerűségnek örvendő chocolate.com. Mindaddig nem okozott gondot, hogy Andrew Miller és Michael Zapolin nem beszélnek németül, amíg szemet nem vetettek a chocolate.com domain-névre.
Ugyanis annak tulajdonosa egy angolul nem beszélő német úriember volt, aki abból szeretett volna pénzt keresni, hogy a különböző csokoládé-gyárak hirdetéseivel pakolta tele az oldalt, s minden egyes kattintás után részesedést kapott értük. Végül egy atlantai ügyvéd segítségével sikerült az üzletet nyélbe ütni, 300 000 dollárért (5,7 millió forint) kelt el a cím (ez töredéke a hasonló, általános témájú domain-név áraknak).
Két évvel későbbre a bostoni duó egész online nagyáruházat épített az oldalból, édességbolttal, receptekkel, valamint cikkekkel, amelyekből értesülhetünk többek között az étcsokoládé fogyasztásának előnyeiről, illetve a csokimikulások történetéről.
Az oldal az idei év során már most megduplázta forgalmát, és minden bizonnyal elérik a bevételek a 2 millió dollárt is. A duó azonban biztos benne, hogy a chocolate.com értéke el fogja érni a 100 millió dollárt, így egyelőre még várnak az értékesítéssel.
A chocolate.com egyébként nem az egyetlen sikeres ötlete Millernek és Zapolinnak. Cégükön, az Internet Real Estate Group-on keresztül építettek karriert az alulértékelt domain-nevek megvásárlásával és többmillió-dolláros üzletté változtatásával. Jelenleg 17 domain van a tulajdonukban, a software.com-on át a relationship.com-ig, több olyannal együtt, amelyeket még szeretnének az általuk megfelelőnek ítélt áron megvásárolni.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Egy másik sikeres vásárlásuk volt a chocolate.com-on kívül a beer.com, amelyet 1998-ban vettek meg 80 000 dollárért, s kevesebb mint egy év múlva 7 millió dollárért adtak túl rajta. 2003-ban pedig a creditcards.com-ot vásárolták meg 100 000 dollárért, s 2,8 millió dollár ütötte érte a markukat 2004-ben (igaz, a duó véleménye szerint túl korán adták el a nevet).
Az üzlet lényege abban rejlik, hogy automatikusan a chocolate.com oldalára jut az, aki csupán annyit ír böngészője címsorába: chocolate. Kutatások szerint hatból egy internetező nem használ keresőoldalt, direkt módon jut el a különböző oldalakra.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


