Noha eddig csak feltételezni lehetett, mostanra azonban ténnyé vált, hogy több gyártó is aktívan alkalmazza az akár a fogyasztók megtévesztéséhez vezető zsugorflációt.
Az édesipari termékek esetében tapasztalható a legmagasabb importarány, állítja a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke, Halbritter Mátyás, aki szerint a vásárlók gyakorta egyáltalán nincsenek tisztában vele, hogy az általuk magyar terméknek hitt árut külföldről hozzák be - írja a Magyar Nemzet.
Persze nem a vásárlókban van a hiba, hiszen ezen termékek hagyományos, magyar édességek, melyek gyártását a magyar édesipari létesítményeket megvásárló multinacionális vállalatok gazdaságossági okokra hivatkozva külföldre vitték. A termékek azonban külsőleg alig változtak és a gyártók sem hangsúlyozzák túlzottan a termék külföldi mivoltát, így a kevésbé szemfüles vásárló figyelmét elkerülheti a termék hátoldalán megtalálható származási jel.
A hagyományos, nagy édesipari gyárak a 90-es évek során kerültek privatizálásra, azonban mára a hajdani Duna Csokoládégyár, a Szerencsi Csokoládégyár, a Csemege Csokoládégyár és a Budapest Csokoládégyár közül csak utóbbi üzemel Stollwerck Budapest Kft. néven, ahol a Tibi csokoládé gyártása folyik.
A szerencsi Boci termékeket Csehországban, Bulgáriában és Romániában gyártják, a Győri keksz gyártása Székesfehérvárra került át, a Kismackót és a Delissimát pedig Lengyelországban állítják elő. A hajdani Csemege Csokoládégyár utódüzeme, a Kraft Foods Hungária 2004-ben zárta be kapuit, így a Sport szelet és a Piros Mogyorós gyártása átkerült Pozsonyba.
Ez az egyik oka annak, hogy a hazai üzletek polcain minden negyedik édesség külföldről származik, főként a közép-kelet európai régió országaiból, tehát a Csehországból, Lengyelországból és a szomszédos Szlovákiából. A másik okot az áruházláncok saját márkás termékei szolgáltatják, melyeket egyre gyakrabban külföldről szereznek be a kereskedők.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.