Az édesipari termékek esetében tapasztalható a legmagasabb importarány, állítja a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke, Halbritter Mátyás, aki szerint a vásárlók gyakorta egyáltalán nincsenek tisztában vele, hogy az általuk magyar terméknek hitt árut külföldről hozzák be - írja a Magyar Nemzet.
Persze nem a vásárlókban van a hiba, hiszen ezen termékek hagyományos, magyar édességek, melyek gyártását a magyar édesipari létesítményeket megvásárló multinacionális vállalatok gazdaságossági okokra hivatkozva külföldre vitték. A termékek azonban külsőleg alig változtak és a gyártók sem hangsúlyozzák túlzottan a termék külföldi mivoltát, így a kevésbé szemfüles vásárló figyelmét elkerülheti a termék hátoldalán megtalálható származási jel.
A hagyományos, nagy édesipari gyárak a 90-es évek során kerültek privatizálásra, azonban mára a hajdani Duna Csokoládégyár, a Szerencsi Csokoládégyár, a Csemege Csokoládégyár és a Budapest Csokoládégyár közül csak utóbbi üzemel Stollwerck Budapest Kft. néven, ahol a Tibi csokoládé gyártása folyik.
A szerencsi Boci termékeket Csehországban, Bulgáriában és Romániában gyártják, a Győri keksz gyártása Székesfehérvárra került át, a Kismackót és a Delissimát pedig Lengyelországban állítják elő. A hajdani Csemege Csokoládégyár utódüzeme, a Kraft Foods Hungária 2004-ben zárta be kapuit, így a Sport szelet és a Piros Mogyorós gyártása átkerült Pozsonyba.
Ez az egyik oka annak, hogy a hazai üzletek polcain minden negyedik édesség külföldről származik, főként a közép-kelet európai régió országaiból, tehát a Csehországból, Lengyelországból és a szomszédos Szlovákiából. A másik okot az áruházláncok saját márkás termékei szolgáltatják, melyeket egyre gyakrabban külföldről szereznek be a kereskedők.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


