Fél éve a BRFK bűncselekmény hiányában zárta le a csalás gyanújával indított nyomozást az IL Ferro ügyében. Szerdán a Fővárosi Főügyészség saját korábbi döntését (is) felülvizsgálva, a "számvitel rendjének megsértése" gyanújával, szerdán újra elrendelte azt -írja a Népszabadság.
Borbély Zoltán, a Legfőbb Ügyészség és a Fővárosi Főügyészség szóvivője nem részletezte, milyen új tények, információk alapján döntöttek a nyomozás folytatásáról. Azt közölte: a nyomozásra a vámőrség Központi Bűnüldözési Parancsnokságát jelölték ki.
A lap úgy tudja, hogy az ügyben tavaly ősz óta vizsgálódó pénzügyőrség több százmillió forint nyomára bukkant, amit az eddigi adatok szerint nagy valószínűséggel az IL Ferróból mentettek ki a korábbi tulajdonosokhoz köthető cégeken keresztül.
Az IL Ferro agóniája 2007 elején, egy átvilágítás nélkül lezajlott gyors tulajdonosváltást követően kezdődött, bár már korábban is voltak jelei a cég pénzügyi nehézségeinek. Mivel az autójukra ragasztott reklámokért lényegében ingyen, önrész és havi törlesztőrészlet nélkül járműhöz juttatott ügyfelek a szerződésben tudomásul vették, hogy a cég három hónapra felfüggesztheti a reklámozásért őket megillető díjak kifizetését (olyankor saját zsebből kell rendezniük az esedékes havi lízingdíjakat), a cég csődje csak 2007 áprilisában vált nyilvánvalóvá. Addigra kiürült az IL Ferro kasszája, s nem voltak bevételt biztosító reklámszerződései sem. A hirdetésekért barterben fizettek a többségében lapkiadó hirdetők.
Egy szakértő vizsgálati jelentésében azt állítja, előre látható volt, hogy külső források bevonása nélkül az IL Ferro által kínált konstrukció rövid időn belül összeomlik. A cég, amely 2006. januári autóreklám-piacra lépésétől kezdődően mintegy 8000 "ingyenautóhoz" juttatta ügyfeleit, a pénzügyi összeomlásig jobbára az új belépőkre kivetett 180, 360 ezer forintos regisztrációs díjakból fizette ki az esedékes reklámdíjakat. Amikor az érdeklődés lankadása és új piaci szereplők felbukkanása miatt a belépők száma is csökkent, a cég megállíthatatlanul rohant a csőd felé.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.