Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Több gyümölcsöt és zöldséget, ugyanakkor kevesebb készételt fogyasztanak az emberek a koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozások közepette - derült ki egy friss felmérés előzetes eredményeiből.
A 11 ország - Ausztrália, Belgium, Chile, Uganda, Hollandia, Franciaország, Ausztria, Görögország, Kanada, Brazília és Írország - csaknem 11 ezer fogyasztójának megkérdezésével készült tanulmány szerint az otthonmaradásra kényszerült emberek továbbá előszeretettel próbálnak ki új recepteket, és kevesebb élelmiszert pazarolnak.
- mondta Charlotte De Backer, az Antwerpeni Egyetem FOOMS nevű kutatócsoportjának vezetője, a tanulmány egyik készítője.
A felmérés szerint az otthon főzés előtérbe kerülésével az összes vizsgált országban leáldozott a csillaguk a mikrohullámú sütőben elkészíthető készételeknek. A vizsgált országok csaknem felében a fogyasztók kevesebb sós és édes rágcsálnivalót vásárolnak, noha az összeladási mutatók nem változtak. De Backer szerint a sós, édes és zsíros termékek fogyasztása általában megugrik, amikor az emberek stresszt élnek meg, ám a mostani világjárvány idején sok országban házi készítésű finomságokkal csillapítják a nassolás iránti vágyat.
Az online felmérést, amelyet április 17. és május 7. között lehetett önkéntesen kitölteni, nagyjából 25 országra fogják kiterjeszteni és a végső eredmények június végére várhatóak. De Backer szerint az előzetes eredmények egyértelmű trendeket mutatnak, amelyek valószínűleg nem fognak változni a kibővített adatok miatt, mivel a járvány hatására az emberek elkezdtek nagyobb figyelmet fordítani az egészségesebb étkezésre. A szakember szerint a megváltozott táplálkozási szokások egy része valószínűleg rögzülni fog, mivel a járványügyi korlátozások sok országban meghaladják az egy-egy új szokás beépüléséhez szükséges hathetes időintervallumot.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.