A BYD gyár épülésének híre meghozta a fellendülést a szegedi ingatlanpiacon: 2023-hoz képest 33%-kal több adásvétel zárult tavaly

2024 novemberéig a KSH adatai szerint 71 094 kisgyermek született Magyarországon, azt még azonban nem tudni, melyek voltak idén a legnépszerűbb keresztnevek. Ez valószínűleg majd 2025 márciusában derül ki, egyelőre csak a 2023-as év legnépszerűbb utóneveiről van pontos statisztika. Az viszont már most látszik, mire kerestek a magyar szülők a Googleben. Ez nyilván nem olyan megbízható forrás, mint a hivatalos adattárakból kiolvasott trendváltozás, viszont elárulja, milyen új nevek lehetnek népszerűek a következő évben.
Megnéztük, milyen utónevek kapcsán nőttek szignifikánsan az elmúlt évben a Google-keresések. A legtöbben a Dion névre kerestek - ennek oka az lehet, hogy Kulcsár Edináék így keresztelték a 2024-ben született gyermeküket. A Dion név egyébként görög eredetű, a Dionysos rövidülése, jelentése 'Zeusz fia', 'isten fia', vagy 'bortól mámorított' lehet.
Sokan kerestek a Gudmund férfinévre is, mely norvég eredetű és azt jelenti 'egy személy'. Nőtt a keresések száma a Hella és a Nadin női nevekre is. A fiú nevek között még jelentős számú új keresés érkezett az Özsébre, Eliotra és Kolenre. A Google-keresések szerint népszerű lehet még jövőre a Noa, Milla és az Ivett is.
Természetesen a régi klasszikusokból idén is sok várható, a Hanna, Léna, Anna, Emma, Luca, Lili idén is a TOP10 lánynév közé várható és az Olíviák előretörése is folytatódhat. Új trend lehet a kislányoknál a nagyon rövid név, mint a Mia, Nia, Tia, Zia - a Dia, Lia, Ria és Via még nem annyira hódít.
A fiúknál is folytatódhat a Dominikok, Olivérek, Leventék hódítása, és újra előtérbe kerülhet sok régi klasszikus is, mint az Ádám, Bence vagy Máté. A Noel is jópár éve nagyon népszerű, ez valószínűleg még jövőre is így marad, és egyre több kisfiú kaphatja a Milán nevet is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Fenntarthatóság és sztármárkák: ezek a legfrissebb trendek a drogériákban
Utánajártunk, hogy mekkora a keresletnövekedés a celebmárkák iránt és hogyan zajlik a termékfejlesztés.
-
Megtérülhet egy csúcskategóriás robotporszívó? A Dreame X50 Ultra Complete válasza meglepő! (x)
Elsőre két dologgal érdemes tisztában lennünk! Az első kérdés, hogy Ön olyan átlagos háztartások közé tartozik-e, amelyek évente több száz órát töltenek takarítással? A második kérdés, hogy mennyit ér Önnek a szabadidő?
-
Minőség és hagyomány a Gyulahúsnál a kiváló termékekért (x)
A Gyulahús Kft. Gyulai Pokol szalámija kiérdemelte a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyet, bizonyítva a tradicionális gyártás kiválóságát.
-
Állampapír? Globális piacok? TBSZ? - A szakértő válaszol (x)
A Lightyear befektetési platform március 5-én webináriumot szervezett az állampapírokról és a tartós befektetési számla (TBSZ) előnyeinek kihasználásáról.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


