2 °C Budapest
Te is 40 fokon mosod a ruhákat? Érdekes dolog derült ki: erről jobb, ha tudsz

Te is 40 fokon mosod a ruhákat? Érdekes dolog derült ki: erről jobb, ha tudsz

2023. október 25. 13:28

Nem bíznak a magyarok a hideg vizes mosásban, a háziasszonyok közel fele (45,3 százalék) még mindig 40 fokon mossa ruháit – derül ki a P&G októberi lakossági felméréséből . Pedig a csökkentett vízhőmérséklet, a rövidebb mosási ciklus és egy hatékony mosókapszula nemcsak kisebb ökológiai lábnyomot, de jóval alacsonyabb villanyszámlát is jelent.

A fogyasztók több mint fele (57 százalék) még a hétköznapi ruháit is 40 fokon mossa, a válaszadók egyötöde (21 százalék) pedig 50 °C vagy annál magasabb hőfokon. A törölközők és ágyneműk esetében ez az arány még magasabb, előbbit a háziasszonyok 53 százaléka, utóbbit 46 százaléka mossa 50 °C vagy annál magasabb hőmérsékleten – derült ki a P&G reprezentatív felméréséből. A 40 fok helyett 30 fokos vízben történő mosás ugyanakkor az Energy Saving Trust kutatása szerint jelentős (57 százalékos) energiamegtakarítást eredményez, emellett hozzájárul a mosott ruhák formájának és színének megőrzéséhez, hosszabb élettartamához is, és nem utolsó sorban számottevően csökkenti a mosási folyamat ökológiai lábnyomát is.

Ennek ellenére a felmérés szerint a háziasszonyok mindössze 14,8 százaléka mos 30 fokon, és még a hétköznapi ruhák esetében csak alig több mint egyötödük (22 százalék) használja a hidegprogramot.

Ez nemcsak hazai jelenség, és mivel a mosás szénlábnyomának közel 60 százaléka felhasználói fázisból származik, főként a víz melegítéséből, a P&G évek óta széleskörű fogyasztói edukációt folytat világszerte számos márkájának közreműködésével annak érdekében, hogy ösztönözze az hidegebb mosási hőmérsékletre való váltást, amely jelentősen csökkenti a háztartások energiafogyasztását és ökológiai lábnyomát.

Sokat mosunk

A lakosság 90 százaléka saját maga is szokott mosni, kevesen vannak, akikre más mos, közöttük is felülreprezentáltak a férfiak és az 50 év felettiek. A háztartások kétharmada heti egynél többször mos, több mint ötöde (21 százalék) pedig heti 4 vagy több alkalommal, és az egyedül élőknél sem ritka, hogy heti egynél több adagot tegyenek mosógépbe (32 százalék). A három vagy több fős háztartásoknál általánosnak mondható a heti legalább 3-4 adag mosás (75 százalék).

Legyen minél hatékonyabb!

A mosószer vásárlásánál a fogyasztók legfontosabb szempontja a hatékonyság és az ár-érték arány, ezt követi az illat, amely inkább a fiatalabbak (18-29 éves korosztály) számára fontos tényező. A fenntarthatóság a negyedik a sorban, ez a megkérdezettek több mint felének (52 százalék) számít, és a felmérés szerint erre is a fiatalabbak figyelnek jobban. A vásárlók nagyobb része nem márkaorientált, 57 százalékuk állította, hogy teljesen mindegy, vagy nem fontos számára a mosószer márkája.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A fogyasztók átlagosan négyezer forint körül költenek mosószerre vásárlásaik során, a legtöbben (43 százalék) 2000-4000 forint, a vásárlók egyharmada (31 százalék) pedig 4000-6000 forint kiadással számol.

A legelterjedtebb a folyékony mosószer, a lakosság kétharmada szokott ilyennel is mosni, míg mosókapszulát és mosóport egyaránt a háztartások 28 százaléka használ.

A mosókapszulák ugyanakkor bizonyítottan hatékonyak alacsony hőmérsékleten és rövid mosási cikluson is, emellett néhány márka, mint az Ariel POD már újrahasznosítható papírcsomagolásban kapható, ezért fenntarthatóbb a műanyag flakonos folyékony mosószereknél.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?