Minél kisebb a bérlemény, annál nagyobb az áremelkedés mértéke – összegezte az Otthon Centrum vezérigazgatója a fővárosi albérletpiacon lejátszódott folyamatokat.
Egyre gyorsuló ütemben bővül a hazai építőanyagok forgalma, amely várhatóan a közeljövőben is folytatódik majd. Az elmúlt években jelentős növekedést megélt DIEGO várakozásai szerint idén minimum 250-300 ezer lakás felújításába is belekezdhetnek a magyarok részben az otthonteremtési támogatás, részben a jelentős állami transzferek miatt. A GKI kutatása szerint a magyar lakásállomány 13 százalékát tervezik felújítani idén és áthúzódva jövőre. Ez összességben 500.000 lakást érinthet. A rohamos bővülés tehát nem áll le, a DIEGO ezért mintegy 2 milliárdos beruházással új raktár fejlesztés indítását tervezi még az idén.
Jelentős bővülést élt meg az építőanyagok, lakberendezési cikkek forgalmában a hazai piac, amelynek kiemelkedő szereplője a DIEGO cégcsoport.
A 100 százalékban magyar tulajdonban lévő, idén 30 éves vállalat további, jelentős növekedésre számít ebben az évben.
A DIEGO egy franchise hálózatot üzemeltet magyarországi, dabasi központtal. Innen három országot szolgál ki, hazánkon kívül Szlovákia és Románia van még a portfólióban, előbbiben 20, utóbbiban 37 bolttal, Mindez a hazai kereskedelmi egységekkel együtt összesen 162 üzletet jelent.
Nem férnek már el
"Dabason, ahol jelenleg 15 ezer négyzetméteres raktárral rendelkezünk és ez mindeddig ki tudta szolgálni ezt a franchise hálózatot.
A megnövekedett kereslet és forgalom miatt azonban idén elhatároztuk, hogy elkezdjük a bővítését, mert már egyszerűen nem tudjuk hova tenni az árut
– mondta el a Portfolio-nak Varga Balázs, a DIEGO Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója.
A lépés mintegy 2 milliárd forintos beruházást jelent a cég életében, a fejlesztés révén 40 százalékkal, azaz mintegy 6 ezer négyzetméterrel bővül a DIEGO raktárkapacitása.
A lakberendezési cikkek piacán domináns szerepet játszó, például a tekercsáru-szegmensben és a laminált padló forgalmazásban egyértelműen piacvezető DIEGO fejlesztését, az elmúlt évek forgalomnövekedése indokolja.
A múlt év rendkívül dinamikus esztendő volt. Magyarországon 15 százalékkal nőtt a forgalmunk, ez kimagasló eredmény, a szektoron belül is az egyik, ha nem a legmagasabb.
Ami nagyon érdekes, hogy az első fél évben 10 százalék körül volt a bővülés, majd a második fél évben volt egy jelentős ugrás, ekkor több mint 18 százalékos növekedésünk volt. Külön kiemelnék két hónapot, a novembert és a decembert. Novemberben 25, míg decemberben majdnem 30 százalékkal nőtt a forgalmunk. Ennek az oka feltehetően az előrehozott vásárlásokban keresendő, illetve az emberek félelme az inflációtól, az áremeléstől is indukálhatta ezeket a vásárlásokat. A növekedésünk dinamikája az idei első negyedévben is megmaradt, a forgalmunk idén már 25%-al haladta meg a tavalyi bevételünket.” – mondta el Varga Balázs.
2021-ben az összesített bruttó kiskereskedelmi forgalmuk elérte a 44 milliárd forintot, míg adózás előtti eredményük előre láthatólag több mint 50 százalékkal nőtt.
Elfogadják a magasabb árakat
Ráadásul a forgalom szerkezete is átalakulóban van. „Azt tapasztaljuk, hogy egyre inkább felfelé tolódik a termékmix a minőséget illetően. Az olcsóbb termékek részaránya folyamatosan csökken a teljes forgalomban.
A vásárlók egyre inkább felfelé pozícionáljak a termékeket és akár jóval erősebb árakat is hajlandók megfizetni
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
– tette hozzá az ügyvezető. Ennek oka csak részben adódik a változó, javuló kínálattal, jelentős szerepet játszik ebben az itthoni támogatási környezet is. „Az 50 százalékos otthonfelújítási támogatás a gyakorlatban azt eredményezi, hogy a vevő például 6 ezer forintot lát egy árcédulán, de ez neki ténylegesen a visszatérítés után csak 3 ezer forintot jelent.”
Az állami transzferek idén is várhatóan jelentősen alakítják majd a piacot. „Az elmúlt időszakban az emberek megkapták a családi szja-visszatérítést, a 13. havi nyugdíjat, a fegyveres testületeknél a fegyverpénzt, a 25 év alattiak pedig adómentességet. Mindezen transzferek jelentős része lecsapódhat nálunk, ezért az elkövetkező időszakban kiemelt növekedést várunk a forgalomban.
Szakági felmérések során azt tapasztaltuk, hogy Magyarországon hozzávetőleg 500 ezer tulajdonos tervezi az ingatlan felújítását egy – két éven belül, és ebben az évben ennek minimum 50-60 százaléka, vagyis 250-300 ezer ingatlan felújítása várható
– vélekedett Varga Balázs.
Marketing és terjeszkedés Romániában
Ezeknek az igényeknek a kiszolgálása természetesen nem egyszerű, hiszen a fokozott kereslethez a piac egyes szegmenseiben akár áruhiány, logisztikai problémák sora társulhat.
A DIEGO esetében azonban nagy előnyt jelentett az elmúlt időszakban, hogy a vállalatnak lényegében nincs távol-keleti kitettsége.
A döntően európai gyártó partnerekkel fennálló több évtizedes kapcsolat, a hosszútávú szerződések pedig további biztonságot jelentenek az áruellátásban. A cég ráadásul tudatosan készült a láthatóan növekvő idényekre, ezért előre megnövelte raktárkészletét. A forgalombővülésre reagálva a DIEGO új weboldalt, korszerűbb webshopot is üzembe állított. Ennek forgalma tavaly 500 százalékkal nőtt és részesedése, a közeljövő bővülésében várhatóan mind jelentősebb lesz majd. Idén februárban pedig elindult a szlovák és román webshop is.
Az erőfeszítéseket a jelek szerint a piac és a szakma egyaránt díjazza. „Mára tízszeres Magyar Brands és négyszeres Superbrands díjazottak vagyunk, tavaly is megkaptuk mind a kettőt. Ráadásul a Superbrands nemzetközi elismerés, így tudjuk használni a régiós országokban is. A Magyar Franchise Szövetség, amelynek tagja vagyunk az alapítása óta, tavaly marketingnagydíjra javasolt minket, mert teljesen megújítottuk a marketingkommunikációnkat, ezt az elismerést is megnyertük. A Magyar Marketing Szövetség pedig tavaly az év honlapjának választotta a DIEGO webáruházát e-kereskedelem kategóriában, amely egy új fejlesztés volt nálunk” – sorolja a sikereket Varga Balázs.
Az idén 30 éves DIEGO a kerek évfordulót erős marketingkampánnyal is meg szeretné ünnepelni, valamint folyamatosan zajlik az üzletek arculati megújulása is. „Nagyon jó együttműködésünk kezdődött nemrégiben például a Tescoval, ennek keretében már megnyitottuk az első üzleteinket az áruházlánc épületein belül, az úgynevezett shop in shop koncepció keretében.”
A további bővüléssel kapcsolatban az ügyvezető igazgató elmondta: „Magyarország teljesen lefedett, az összes megyeszékhely és Budapest is, minden nagyobb településen jelen vagyunk már mintegy 105 bolttal. Itt már nem tervezünk nyitásokat, csak átalakításokat, bővítéseket, felújításokat, illetve költözéseket. Szlovákiában és Romániában a jövőben is tervezzünk új üzletek megnyitását. A két ország közül a prioritás egyértelműen Románia, amely mind a területe, mind a lélekszáma, mind pedig gazdasági potenciálja miatt ígéretes piacnak számít.”
Fotó: DIEGO
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.