Barcelona, Spanyolország - 2022. június: Lidl logó a barcelonai Mercat de Sant Antoni bevásárlóközpontban található szupermarketben. Lidl Stiftung Co. KG egy német eredetű szupermarketlánc.

Szívhatja a fogát az Aldi? Folytatja a Lidl a kíméletlen terjeszkedést: itt az új stratégia

2024. november 22. 18:59

A Lidl újra nyereséges lett az Egyesült Királyságban, és továbbra is a leggyorsabban növekvő szupermarket-lánc az országban - közölte a Grocrey Gazette. A diszkont áruházlánc 76 millió font veszteségről 43,6 millió font adózás előtti nyereségre váltott, miközben több új vásárlót szerzett, mint bármely más versenytársa. A cég sikere mögött álló tényezőket és a jövőbeli kilátásokat vizsgálták.

A Lidl az elmúlt évben jelentős lendületet vett, és megelőzte a fő riválisát, az Aldit az Egyesült Királyságban. A Kantar piackutató cég adatai szerint a Lidl már 15 egymást követő időszakban a leggyorsabban növekvő szupermarket a szigetországban. Ez a teljesítmény felveti a kérdést, hogy a diszkont lánc képes lesz-e folytatni ezt a sikeres sorozatot a rendkívül versenyképes kiskereskedelmi szektorban.

Matthew Nobbs, kiskereskedelmi tanácsadó, aki korábban 22 évet töltött vezetői pozícióban a Lidlnél, úgy véli, hogy a cég legutóbbi sikereinek egy része annak köszönhető, hogy az elmúlt egy évben sokat dolgozott a hatékonyság növelésén. "Jól alakította a működési modelljét, a rendelkezésre állást, és ez kifizetődött. A legtöbb már nemcsak új vásárlókat szerzett, hanem újra üzleteket nyit, bár a Lidl számára újdonságnak számító sale and leaseback modellel" - magyarázza Nobbs.

Ez jelentős változást jelent a Lidl stratégiájában, hiszen tavaly februárban még azt jelentették be, hogy az éves 50 új üzletnyitási tervüket 25-re csökkentik, hogy a raktárkapacitás bővítésére összpontosíthassanak. Azonban a közelmúltban nyilvánosságra hozták, hogy folytatják országos terjeszkedésüket: 70 millió font értékű eladási és visszlízingszerződést kötöttek 12 új üzletre, és karácsony előtt további 10 új üzletet nyitnak.

Ryan McDonnell, a Lidl vezérigazgatója szerint a cég sikerének középpontjában maga az élelmiszer-kínálat áll. "Hosszú utat tettünk meg azóta, hogy 30 évvel ezelőtt megnyitottuk itt az első üzleteinket, a frankfurti befőttesüvegek készletezésétől napjainkig, amikor termékeink több mint kétharmadát brit beszállítóktól szereztük be" - mondja McDonnell. Hozzáteszi: "Hűek maradtunk vásárlóinknak tett ígéretünkhöz, miszerint a legjobb ár-érték arányt kínáljuk a piacon."

A Kantar adatai szerint a Lidl az elmúlt 12 hétben 326 ezerrel több vásárlót vonzott üzleteibe, ami több, mint bármely más szupermarketé. McDonnell büszkén jelenti ki: "Most a háztartások 60%-a a Lidl-t választja, és egyre gyakrabban térnek vissza, ami a növekvő hűség fantasztikus jele."

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A szakértők szerint a Lidl folytathatja ezt a jó szériát. Nobbs úgy véli, hogy a cég működési képességei és "könyörtelen növekedési ambíciói" lehetővé teszik ezt. Rámutat arra is, hogy Németországban a diszkont áruházláncok 33%-os piaci részesedéssel rendelkeznek, ami szerinte azt jelzi, hogy az Egyesült Királyságban még "hatalmas lehetőségek" állnak a Lidl és az Aldi előtt.

Míg a Lidl szárnyal, addig az Aldi látszólag megtorpant. A Kantar legfrissebb adatai szerint a Lidl eladásai 7,4%-kal emelkedtek az elmúlt 12 hónapban, míg az Aldi eladásai csak 1,6%-kal nőttek. Nobbs szerint az Aldi problémája, hogy "ugyanazt csinálja", és bár ezt "nagyon jól csinálja", "nincs benne semmi új vagy varázslatos".

A Lidl több területen is erősebb versenytársánál. Hűségprogramot kínál, és pékségi kínálata is kiemelkedő - a Kantar szerint az év elején a Lidl volt a legnépszerűbb szupermarket pékség az Egyesült Királyságban.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. június 20. péntek
Rafael
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?