Megnövekedett a kereslet a fővárosi agglomerációs térség ingatlanjai iránt, 2022-höz képest 6, 2023-hoz mérten pedig 26%-kal
A növekvő ingatlanárak ellenére sem csökkent az első lakásukat vásárló fiatalok aránya, derül ki egy friss elemzéséből. A vásárlási célok között hosszú évek óta 20-25 százalékos arányával előkelő helyen áll az első, saját tulajdonú ingatlan megtalálása. A Magyar Nemzeti Bank Versenyképességi programjában javasolt illetékkedvezmény növelése, új lakás esetén pedig az illetékkedvezmény értékhatárának folyamatos felülvizsgálata így több mint 30 ezer adásvételnél jelenthetne segítséget.
Az ingatlanpiacon mindig különös szerepben vannak az első lakásvásárlók, számuk és arányuk megmutatja a fiatalok gazdasági helyzetét és otthonteremtési lehetőségüket. Arányuk az elmúlt évek statisztikái alapján stabil, a fővárosban és vidéken egyaránt. A családvédelmi és otthonteremtést segítő kormányzati intézkedések hatására azonban a következő években növekedhet a számuk az ingatlanpiaci szakértő szerint.
- nyilatkozta Benedikt Károly, a Duna House elemzési vezetője. "Az MNB illetékkedvezménye a lakásvásárlás járulékos költségeinél jelentene kedvezményt a fiatalok számára, amely tovább segítheti a vásárlási motivációjukat."
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.