Egyre nagyobb teret hódítanak az Európai Unióban a megújuló energiaforrások, de országonként még mindig komoly eltéréseket találhatunk.
Mennyivel fizetnél többet egy olyan termékért, amelyet kizárólag tiszta energiák felhasználásával készítettek? Váltanál bankot, csak azért, hogy egy környezettudatos pénzintézet kezelje pénzügyeidet? Mindeddig a fogyasztóknak meglehetősen korlátozott lehetőségei mutatkoztak arra, hogy ilyen döntéseket hozhassanak meg, de a jövőben ez változni fog. A "Windmade"nevű szervezet, illetve védjegy a jövőben gyors eligazodást kínál a bolygójukért aggódó fogyasztók számára.
Érdekes kezdeményezés indult útjára az elmúlt hónapokban a szélenergia népszerűsítésére. A megújuló energiák támogatása legtöbb esetben közvetlenül, valamilyen állami jellegű dotációval valósul meg (termelési támogatás, beruházási támogatás, adókedvezmény stb.), míg a Windmade szervezet, védjegy megalkotói egy teljesen ellentétes szemléletet követve a fogyasztói öntudatra alapozzák elképzelésieket, és a társaságokat igyekeznek meggyőzni arról, hogy érdemes befektetni a megújuló energiákba.
A Windmade szervezet létrehozói úgy kívánják a szélenergia iránti keresletet erősíteni, hogy "megfogható" értéket teremtenek a tisztaenergia-hasznosításból. Az ötletgazdák olyan korábbi, társadalmi szempontból pozitív (értékkel bíró) példákat vettek alapul, mint az "újrahasznosítás"- népszerűsítést tevő szimbólum alkalmazása vagy a fair-trade mozgalom.
A Windmade alapkoncepciója, hogy a környezettudatos fogyasztók hajlandók előnyben részesíteni azon szolgáltatásokat és termékeket, amelyek mögött tiszta energia felhasználás rejlik. Tehát ezen keresztül egyre nagyobb keresletet lehet generálni a tiszta (szél)áram iránt, amennyiben ezt sikerül azonosítható, a fogyasztók számára megfogható értékké tenni. A csatlakozó társaságok számára ez első sorban marketing célokat képes szolgálni, ami mellett a szélenergetikai/megújuló vállalatok az erősödő keresletből profitálhatnak.
A Windmade megrendelésére készült globális közvélemény-kutatás szerint, amelyben 31 ezer ember kérdeztek meg, a fogyasztók kétharmada választana inkább olyan terméket/szolgáltatást, amelynek előállítása környezetbarát módon történt, és ezért hajlandók lennének többet is fizetni.
A védjegy használata egyelőre csak társasági szinten indult el, vagyis a csatlakozó vállalkozások kommunikációjuk során a Windmade szimbólum feltüntetésével jelezhetik, hogy elkötelezettek a tiszta energia-felhasználás iránt. 2012-re várhatóan kidolgozzák azt a kritériumrendszert is, aminek megfelelve a vállalkozások termékeiken is feltüntethetik a védjegyet, így a fogyasztók majd a termékek között is kiválaszthatják majd azokat az árukat, amelyek előállításához megújuló energiát használtak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Windmade kezdeményezéshez azok a vállalkozások kapcsolódhatnak, illetve szerezhetnek tanúsítást a védjegy használatára, amelyek teljes energia-felhasználásukban legalább 20%-os súllyal szerepel a villamos energia, és ezen belül a szélenergiából származó áram aránya eléri a 25%-ot. A védjegy kiterjeszthető egyéb megújuló forrásokra is, azonban az imént vázolt feltételeket minden tagnak teljesítenie kell. A feltüntethető "címkén" egyébként nem csak az örvény-szimbólum jelenik meg, hanem a felhasznált megújuló energiaforrások részaránya is.
Az alapítók között ott van a világ vezető szélturbina-gyártója, a Vestas, de a kezdeményezést támogatta a WWF és az ENSZ is. A szervezet komolyságát jelzi, hogy az első tagok között olyan társaságokat találhatunk, mint a Deutsche Bank, a Bloomberg, a Motorola Mobility vagy a Lego. A szervezet várakozásai szerint az előttünk álló időszakban gombamód növekszik majd a taglétszámuk.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.