Egy műanyag táskát átlagosan csupán húsz percig használnak, a szatyor bevásárlás után legtöbbször a kukában landol, hogy a következő akár száz évet egy szeméttelepen töltse. Ezért is fontos a termékdíj bevezetése -írja a Napi Gazdaság.
A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium szakértői csak Magyarországon naponta 1,3 millió műanyag zacskó kerül forgalomba. A műanyag zacskók forgalmának visszaszorítását, a hulladékok hasznosításának ösztönzését segíti elő a 1995-től bevezetett termékdíj.
A műanyagszemét 25-30 százalékából már így is szemeteslapátok, padok, közlekedési táblák, sőt ruhák készülnek. A termékdíjtörvény módosítása 2010. január 1-jén lépett hatályba: kialakították a hasznosítás és az újrahasználat közötti százalékos eltérést, mely a termék hulladékká válását kívánja megelőzni úgy, hogy eközben az újrahasználatot is előnyben részesíti. Az újrahasználat a gyors elhasználódás miatt a műanyag bevásárló-, reklámtáskák esetében nem lehetséges.
Ha csak az ország fele eggyel kevesebb zacskót használna el egy nap, akkor 5 milliárd nejlonzacskóval kevesebb kerülne a szemétlerakókra egy év alatt. Az ideális a KvVM szerint az lenne, ha a vásárlók tudatosan mellőznék a műanyag bevásárlószatyrok használatát, így az üzleteknek nem érné meg árusítani őket.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.