Rengeteg középosztálybeli spanyol álmát testesítették meg a Spanyolország keleti partján lévő Oropesa del Marban felépített ingatlanok, amíg jött a hitelválság, és az ingatlanpiaci összeomlás szimbolikus falujává tette a települést. A projektekben vásárlók pénzük harmadát már elbukták, szabadulni pedig nem tudnak ingatlanjaiktól.
A területen a Marina d'Or cégcsoport több mint 10 000 apartmant és 5 hotelt épített a spanyol gazdasági fellendülés idején, mely a kilencvenes évek közepére tehető. A Marina d'Or projektjei elsősorban a tehetősebb spanyol középosztályt célozták meg.
Mivel a komoly ingatlanpiaci szárnyalást hitel fűtötte, az eurózóna kamatemelkedése keményen sújtotta a többségében változó kamatozású konstrukciókkal eladósodó vásárlókat. Az ingatlanokat mára szinte lehetetlen értékesíteni, az árak pedig mintegy harmadukkal csökkentek az elmúlt évben.
A Gaceta gazdasági újság szerint a Marina d'Or szabadidőfalu projektjében az átlagos árszint egy év alatt 300 000 euróról 200 000-re esett vissza, nem kicsit buktak tehát akik az egykori spanyol álomban szerettek volna részt venni.
Természetesen az ingatlanos cég sem járt túl jól a válsággal: profitjuk 2007-ben felére csökkent, és csaknem 1000 alkalmazottat (többségében az építkezéseken segédkező bevándorlókat) kénytelenek voltak elküldeni. A cég ma már Marokkó, Egyiptom, Bulgária, Brazília, Panama és a Dominikai Köztársaság felé kacsintgat, ám vezetőjük szerint ezúttal óvatosabbak lesznek.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.