Mi lesz az állami támogatással, ha az NGM javaslatának megfelelően adómentesen lakáscélra fordíthatnánk a nyugdíjmegtakarításunkat is?
Hónapok óta elérhetetlen a Nyugdífolyósító Igazgatóság ügyfélszolgálata, rengetegen panaszkodnak amiatt, hogy hiába hívják a honlapon közzétett telefonszámokat, sokszor hetekig kell próbálkozni, míg végre sikerül ügyintézővel beszélniük. Többen számoltak be arról is, hogy az általuk küldött e-mailekre nem érkezik válasz. Kerestük az ügyben az illetékes Magyar Államkincstárat, amely szerint nincs semmilyen probléma az ügyfélszolgálattal.
- írja valaki a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság értékelésénél. A szervezet a Google-on 1,7 csillagot kapott (az 5-ből) , ami nem kifejezetten számít jónak.
Más valaki a következőről számolt be:
Vagyis ha valakinek olyan kérdése vagy problémája lenne, amiben a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság tudna segíteni, úgy tűnik, felesleges telefonon vagy e-mailen próbálkoznia, az ügyfélszolgálat ugyanis gyakorlatilag elérhetetlen, az alapvető feladatát nem képes ellátni. A szervezettel kapcsolatban a Facebookon is sokan panaszkodnak. A közösségi oldalon 1,9-es értékelést kapott (az 5-ből) a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság, amely 2017. november 1-től az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatósággal (ONYF) együtt a Magyar Államkincstár (MÁK) szervezetébe olvadt bele.
Dr. Farkas András nyugdíjszakértőt is sokan keresték meg az utóbbi időben azzal a problémával, hogy a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság gyakorlatilag elérhetetlen. A probléma pedig nem újkeletű.
- mondta a nyugdíjszakértő. Arra a kérdésre, mit tehetnek azok, akiknek késik a nyugdíjmegállapítás, esetleg nem kapták meg a 0,5 százalékos nyugdíjnövelést (ami tavaly január óta automatikus, nem kell kérvényezni, és elvileg könnyebbséget jelentene, mégis, rengetegen nem kapták meg a nekik járó plusz pénzt), azt válaszolta, nincs más megoldás, be kell menni személyesen Budapesten az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatósághoz, a Fiumei útra, vidéken pedig a kijelölt járási hivatalokba.
Persze a személyes ügyintézés sem egyszerű, sokszor egész napos elfoglaltságot jelent, hiszen sorszámot kell húzni, várakozni kell. Dr. Farkas András ezért azt javasolja, a Magyar Államkincstár Nyugdíjbiztosítás szakmai aloldalán foglaljanak időpontot azok, akik úgy döntenek, elég volt a várakozásból és személyesen intézik inkább a dolgokat.
Arra a kérdésre, hogy tehetnek-e panaszt a pórul járt állampolgárok, és ha igen, hol, azt válaszolja, amíg nincs jogszabálysértés, márpedig a csúszás nem az, semmit sem lehet tenni. Ráadásul az új közigazgatási eljárási törvény is a hivatalt védi. Idén egyébként az ügyintézési idő is eleve hosszabb lett, 30 nap helyett már 60 nap áll a szervezet rendelkezésére a nyugdíj megállapításához.
- mondta. Hogy ez miért van így? Mert a nyugdíjmegállapítás évében hatályos valorizációs szorzókat az adott év márciusában megjelenő kormányrendelet határozza meg - mondta a szakértő, hozzátéve, ha valakinek valóban sürgős elintéznivalója lenne, a legjobban akkor jár, ha bemegy személyesen.
JÓL JÖNNE 2,6 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 584 927 forintot igényelnél 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 57 984 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 13,10 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 58 104 forintos törlesztőt (THM 13,20%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Google-értékelések alapján a személyes ügyintézés egyébként jól működik, volt, aki kiemelte az egyik ügyintéző kedvességét,udvariasságát és segítőkészségét. Kerestük az ügyben az illetékes Magyar Államkincstárat, hogy megtudjuk, mi a lassú ügyintézések oka, és hogy miért elérhetetlen az ügyfélszolgálat. Hiába hívtuk a sajtóosztályt, napokig nem tudtuk őket elérni, viszont válaszoltak az általunk küldött e-mailre, amiből úgy tűnik, az Államkincstár szerint tökéletesen működik az ügyfélszolgálat.
- írták. Azzal kapcsolatban, hogy miért nem válaszolnak az állampolgárok által küldött e-mailekre, a következőt válaszolták:
Arra pedig, hogy hogyan lehet panaszt tenni, ha valaki nem elégedett az ügyfélszolgálat szolgáltatásaival, közölték, "a hivatal munkatársai csak a konkrét ügy ismeretében és a szükséges adatok birtokában tudnak érdemi választ adni".
Mi is próbáltuk hívni az ingyenes zöld számot, a diszpécser a kapcsolás előtt bemondja, 9 és 14 óra között várhatóan hosszabb várakozási irőre kell számítani, mert a legtöbben ebben az időpontban telefonálnak. Mi szerdán délután hívtuk a 06-80-204-884-as számot, és a hívástól számított 3. percben kapcsolták az ügyintézőt. A nyufig@onyf.allamkincstar.gov.hu e-mail címre küldött levelünkre is rövid időn belül megérkezett az automatikus válasz.
Van, aki meztelenül, törölközőbe csavarva kényelmetlenül érzi magát, míg szintetikus anyagból készült fürdőruhában beülni a gőzbe több okból sem szerencsés.
A Fekete pont című film kampánya hatalmas sikert aratott a Brancs közösségi finanszírozási platformon, amely minden előzetes várakozást felülmúlt.
A legkisebbek számára is érthetővé és elérhetővé tenné a tudományt a korábban a NASA-ban is dolgozó Hargitai Henrik bolygó- és felszínalaktan-kutató.
72 csapat regisztrált arra a befektetői pitch versenyre, amelynek döntőjét augusztus 3-án rendezik Budapesten a IV. Mindset Meetup keretében.
-
Nagyot mennek a kézműves sörök a boltokban és a fesztiválokon: mutatjuk, mik a legnépszerűbbek
A SPAR választékában minden ötödik sör kisüzemből származik.
-
Kifinomult ízlés és elegancia a Budapest Borfesztiválon (x)
A Budapest Borfesztivál szeptember 12. és 15. között ismét beköltözik a Duna-parti panorámát meghatározó Budavári Palota gyönyörű, impozáns falai közé.