A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 132,42 pontos, 0,17 százalékos emelkedéssel, 79 229,24 ponton zárt csütörtökön.
Óriási szakadék tátong az X és Y generáció között, lesújtó véleménnyel vannak a 35 év felettiek az Y-generációról: a jellemzésükre használt jelzők 88 százaléka negatív. Pedig egy friss felmérés szerint nem érdemes alábecsülni a fiatalokat.
Részletesen foglalkozik a 18-35 éves korosztály helyzetével és megítélésével az átfogó, 17 európai országra kiterjedő Cetelem Körkép 2018. Az annyira nem meglepő, inkább riasztó, mennyire lesújtó véleménnyel vannak a 35 év felettiek az Y-generációról: a jellemzésükre használt jelzők 88 százaléka negatív.
A "bezzeg az én időmben" árnyékában az se számít rendkívülinek, mennyire máshogy ítélik meg önmagukat a fiatalok, mint az idősebbek őket. A legnagyobb kontraszt az érettség esetében mutatkozik: az Y-generáció európai tagjainak 41 százaléka tartja magát megfontoltnak, míg a 35 év felettieknek csupán 6 százaléka gondolja ugyanezt róluk, sőt, 32 százalékuk egyenesen éretlennek minősíti a fiatalabbakat. Szintén szakadéknyi a különbség a szorgalom megítélésében: miközben az ifjabbak 34 százaléka véli úgy, hajlandó erőfeszítéseket tenni céljai elérése érdekében, az időseknek mindössze 7 százaléka hiszi ezt róluk. Mi több, 28 százalékuk szerint a 35 év alattiak lusták, fáradtak. De vajon tényleg így lenne? Mutatjuk a felmérés eredményeit:
1. Az emberek hajlamosak az öncélú fogyasztók címkét ráaggatni a fiatalokra, pedig a felmérés szerint ez nem jellemző: a 35 év alattiak 73 százaléka saját bevallása szerint inkább spórol, mintsem szórná a pénzt. Pedig a lehetősége meg lenne a költekezésnek, ugyanis 38 százalékuk azt mondta, hogy több pénz állt rendelkezésére az elmúlt évben, mint azt megelőzően. A fiatalok meggondoltsága abban is tetten érhető, hogy 67 százalékuk tervezi megtakarításait növelni a következő egy évben, ami 22 (!) százalékponttal magasabb a teljes népességre mért átlagnál.
2. Nem úgy, mint a 35 év felettiek, akik saját életükben a legfontosabb dolognak az utazást, a világ felfedezését tartják. Találós kérdés: ezek után mi lehet a listavezető a Y-oknál? A helyes megfejtés a családjukkal és szeretteikkel eltöltött idő. Ezt közel 60 százalékuk sorolta az első helyre. És ha nem volna elég a hagyományos, alapvető, mondhatni, konzervatív társadalmi értékekből, akkor tessék kitalálni a fiatalabb korosztály második legfontosabbként megjelölt kategóriáját: ezüstérmes a stabil munkahely, olyan esélyeseket utasítva maga mögé, mint az egészséges életmód, a művelődés-tanulás, vagy az utazás.
3. Általánosan elfogadott vélekedés a 18-35 évesekről, hogy a vásárlást az interneten intézik. A Cetelem Körkép eredményei szerint ez egyáltalán nincs így: mindössze a felmérésben megkérdezettek 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kulturális termékeket kizárólag neten vesz, míg a technológiai termékeknél 9, a háztartási gépeknél 8 százalékos ez az arány. Az adatokból kiolvasható, hogy a fiatalabb korosztály a webshopok mellett erősen vonzódik a fizikai boltokhoz. Olyannyira, hogy az Y-ok 57 százaléka kifejezetten szeret ilyen üzletben vásárolni, miközben ez a 35 felettieknél csak 42 százaléknak okoz örömet.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Megkérdeztük a Cetelemet, miért foglalkozik egy bank generációs kutatással.
- véli a Magyar Cetelem Bank elnök-vezérigazgatója. Szabó Péter hozzátette: "mivel olyan alapfogalmak nyernek egészen új értelmet esetükben, mint például a türelem, a pénzügyi szolgáltatók kénytelenek megoldásaikat az Y-ok türelemfelfogásához illeszteni."
+1. És akkor a legvégére marad a feketeleves, ami egy igazi hungarikum. Miközben Európa fiataljait összeköti a vásárlás felett érzett öröm, a mieink rettentően kilógnak a sorból: nálunk ugyanis a 18 és 35 év közöttiek 57 százaléka kifejezetten teherként éli meg a vásárlást.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.