A karácsonyi kiadások és a hosszú januári hónap terhei sok nyugdíjas számára komoly anyagi kihívást jelentenek.
Bankok, szállodák, sőt, telekommunikációs cégek is mindinkább potenciális vásárlóként kezelik hazánkban is a nyugdíjasokat - írja a Világgazdaság.
Az elmúlt években több, kifejezetten az idősebb korosztálynak szóló internetes portál is indult, és a kisebb-nagyobb kiadók mellett legutóbb az egyik nagy kereskedelmi tévécsatorna is felfedezte őket mint potenciális vásárlóerőt és ezzel hirdetési bevételt. Az elektronikai gyártókban is mindinkább tudatosul, hogy az 50 feletti korosztály tagjai is használják az informatikai eszközöket és a világhálót. Több cég is hozzálátott olyan számítógépek, mobileszközök kifejlesztéséhez, amelyeket az informatikában kevésbé jártasak is képesek kezelni.
Szintén a közelmúltban jelentek meg azok a hirdetések, amelyekben egy cég 80 éves korig kínál Senior Hitel néven személyi kölcsönt. És bár ezzel kapcsolatban a Magyar Nemzeti Bank honlapján hívja fel a figyelmet arra, hogy a cég ilyen tevékenységre nem jogosult, az idősekre mint célcsoportra, ha más módon is, de a pénzintézetek is felfigyeltek már. A nyugdíjasoknak évente kifizetett évi több mint 3300 milliárd forint - a GDP majdnem 12 százaléka - olyan nagyságrendű összeg, amelynek ha csak egy része is átfolyhat egy bankon, azért már érdemes akár jelentős kedvezményeket is nyújtó számlacsomagokat kínálni.
A szállodák közül kifejezetten erre a korosztályra nem igen specializálódnak, bár - főként a gyógyhelyeken - vannak olyan idősbarát szállodák, amelyek könnyebben emészthető menüvel, kapaszkodóval felszerelt fürdőszobával várják a nyugdíjasokat - mondta Kovács István, a Magyar Szállodaszövetség főtitkára. Molnár Judit, az Utazási Irodák Szövetségének szóvivője pedig hozzátette: a senior utaztatás, amely sok országban már régóta jelen van, Magyarországon még csak mostanában kezd felfutni.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.