A bankok még épp csak elkezdték szolgáltatásaikat az "Y generáció" igényeihez igazítani - áll az Oracle és az Efma által az 1982 és 1995 között született, és a számítógépekkel, a mobiltelefonokkal valamint az internettel együtt felnőtt korosztály körében végzett ügyfélfelmérésről szóló jelentésben.
Mennyire készültek fel az Y generációs ügyfelek kiszolgálására?
Számos bank az Y generáció - a következő tíz év során várhatóan a fejlett országok vagyonosabb rétegét alkotó demográfiai csoport - kiszolgálását célzó dedikált stratégiák bevezetésének még csak korai stádiumában tart. A "Készen állnak-e vajon a bankok a vásárlók új generációjának fogadására?" című tanulmány Európa, a Közel-Kelet és Afrika (az EMEA régió) legnagyobb bankjainak több mint száz vezető tisztségviselőjével a bankok felkészültségéről készített interjúk eredményeit tartalmazza.
Az Y generáció növekvő gazdasági jelentősége ellenére a megkérdezettek 31%-a nyilatkozott úgy, hogy nem rendelkeznek olyan jelenleg is működő, dedikált stratégiával, amely konkrétan ezt a demográfiai csoportot hivatott kiszolgálni. A válaszadók 31%-a már rendelkezik ilyennel, 38% elmondása szerint pedig már folyamatban van náluk egy ilyen stratégia kidolgozása. Mindez arra utal, hogy a bankok egyre inkább felismerik az Y generáció különleges igényeinek fontosságát.
Az adatok alapján az Y generációt megcélzó dedikált stratégia híján lévő bankok aktív stratégiával rendelkező versenytársaikkal szemben kevésbé összpontosítanak ezen demográfiai csoport sikeres megszólításának három lényeges területére: a közösségi oldalak marketing és kommunikációs csatornaként történő hasznosítására, az igényekhez igazodó rugalmas ügyfélkiszolgálásra, valamint az új termékek minél előbbi bevezetésére.
Mindössze a válaszadók 31%-a rendelkezik a közösségi oldalak használatán alapuló stratégiával, pedig ez jelenti a közösségi oldalak böngészésével rendkívül sok időt töltő Y generációval való kapcsolatteremtés egyik legfontosabb eszközét. Összehasonlításképpen az Y generációt megcélzó bankok több mint 40%-a használja a közösségi oldalakat kommunikációs és marketing célra, további 26% pedig a következő hat hónap során tervezi ilyen stratégia bevezetését.
A válaszadók csupán 8%-ának megítélése szerint nyújtanak az ügyfélhűség megőrzése szempontjából kulcsfontosságú "kiváló" színvonalú szolgáltatást, ezzel szemben 54% úgy véli, hogy az általuk nyújtott szolgáltatás minősége "jó". Az Y generációra összpontosító bankok 15%-a kiválónak, közel 60%-uk pedig jónak értékelte az általuk nyújtott szolgáltatások színvonalát.
Noha az Y generáció a személyre szabott és rugalmasan alakítható termékeket részesíti előnyben, az összes megkérdezett csupán 4%-a nyilatkozott úgy, hogy egy héten belül képesek egy termék bevezetését megvalósítani. Az Y generációt megcélzó stratégiával rendelkező bankok körében ez az érték már 11%. Az utóbbi csoport emellett hajlamosabb az Y generáció igényeihez igazodó termékeket - így például betéti kártyákat és áruhiteleket - kínálni. Az eredmények alapján a két csoport megközelítően egyformán képes arra, hogy egy termék bevezetését egy héttől egy hónapig terjedő időn belül megvalósítsa.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az Y generációt megcélzó stratégiával rendelkező bankok társaiknál hajlamosabbak a lakossági banki szolgáltatási platformjuk modernizálásába invesztálni, ami a rugalmasabb szolgáltatások és termékkínálat biztosításának elengedhetetlen feltétele. Az ilyen stratégiával nem rendelkező bankok inkább a meglévő alkalmazásaik és platformjaik karbantartására és továbbfejlesztésére helyezik a hangsúlyt.
Patrick Desmarés, az Efma főtitkára elmondta: "A digitális világban otthonosan mozgó Y generáció tagjai üzleti és pénzügyi ügyeik kapcsán teljesen új elvárásokat támasztanak. A bankok kezdik felismerni, hogy az új célcsoport megnyeréséhez új, az Y generáció elvárásainak megfelelő kommunikációs és marketingstratégiákra és -eszközökre van szükségük. A gyorsan reagáló bankoknak reális esélyük van arra, hogy elnyerjék ezen fontos vásárlói szegmens hűségét és bizalmát; éppen ezért tartja az Efma a mostanihoz hasonló tanulmányok készítésében való közreműködését az európai banki közösségen belül betöltött szerepe fontos részének.
Korábban: Újdonságra vágynak a bankoló fiatalok
"A személyre szabott és rugalmas termékek, szolgáltatások és kommunikáció létfontosságú az Y generáció megnyeréséhez" - nyilatkozta NRK Raman, az Oracle Financial Services elnök-vezérigazgatója, majd így folytatta: "A pénzügyi szolgáltatóknak az elvárásokhoz kell igazítaniuk - bizonyos esetekben pedig akár teljesen át kell alakítaniuk - piaci bevezetési stratégiáikat, ha meg kívánnak felelni a rugalmasság iránti egyre növekvő igénynek, legyen szó a különböző szolgáltatások nyújtásáról, a termékfejlesztésről vagy a kommunikációról. Az Y generáció szegmensében való helytálláshoz szükséges rugalmasságot és alkalmazkodókészséget lehetővé tévő modern és nyílt infrastruktúrával rendelkező informatikai háttér a siker elengedhetetlen eleme.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.