A sport szponzoráció nyújtotta lehetőséget szinte minden pénzügyi szektorban működő hazai vállalat kihasználja márkaismertségének növelésére, illetve társadalmi felelősségvállalásának hangsúlyozására. A szponzorált csapat, csapatok kiválasztásában azok nézettsége és eredményessége játszik szerepet - írja a Világgazdaság.
A biztosítási és banki szektorban is tevékeny ING tavaly 2006 októberében jelentette be, hogy hosszú távú, 3 éves megállapodást között a Forma-1-es Renault csapattal. Az ING saját bevallása szerint az általa nagyra értékelt professzionizmusa és szakmaisága miatt választotta a Renault, bár kétségtelen, hogy a döntésben szerepet játszott, hogy a csapatnak az elmúlt két esztendőben sikerült elhoznia a világbajnoki címet.
Az ING a 17 futam közül 14 esetében a pályákon is megjelenik, az idénynyitó ausztrál és a belga futamon pedig névadó szponzorként is szerepet vállal. A pénzügyi óriás a 850 millió néző elérésével szeretné kommunikálni ügyfelei és potenciális ügyfelei számára az általa kínált szolgáltatások sokrétűségét. A cég a 17 futamot rendező országból 15-ben jelen van.
Az ING a Forma-1 mellett a vízilabda sportágat választotta, a Magyar Vízilabdaszövetség fő támogatója. A magyar piacon működő pénzintézetek is hazai csapatokat és sportrendezvényeket választottak: így a Budapest Bank a magyar kézilabda válogatottat, az Erste vitorláscsapatokat, az MKB pedig a kajak-kenu sportág résztvevőit támogatja. Az OTP Bank több sportágban is felkarolt csapatokat, de szinte állandó szponzora a hazánkban rendezett sporteseményeknek is.
A sportoló, a csapat vagy a rendezvény kiválasztásánál egyértelműen fontos szerepet játszik az adott sportág, mellyel könnyen célozhatnak meg a pénzügyi szektor résztvevői különböző célcsoportokat. Az amerikai Forbes szerint a szponzorok általában az egész világon népszerű, a tehetősebb rétegeket megcélzó sportágakat választanak.
Ennek fényében már korántsem meglepő, hogy a Forbes rangsorában az első helyen Tiger Woods áll. A világelső golfozó a tavalyi évben csupán szponzorációból 87 millió dollárra tett szert. Az amerikai magazin a sportolókat a szponzoroktól származó jövedelmük alapján rangsorolta, úgy, hogy azt vették figyelembe, hogy az adott sportember a sportágban legjobban kereső 10 társa átlagánál mennyivel kap többet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A csapatok márkaértékének megállapításánál a bevételeket vették figyelembe, de csupán azokat, melyeken a csapatnak nem kell osztoznia versenytársaival. Az első az angol Manchester United lett. A sportesemények között pedig az amerikai futball kupa döntője, a Super Bowl hozza a legmagasabb napi bevételt.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.