Kelendő a luxus Magyarországon: az igazán nagy márkákat nem is ismerjük?

Pénzcentrum
2007. augusztus 21. 08:45

Luxusmárkát eladni kihívás, ez a kategória ugyanis nem egy természetesen felébredő igény kielégítését célozza meg. A cégek az akadályok leküzdésére előszeretettel választanak exkluzív környezetet, ráadásul egyre többen jelennek meg hazánkban - írja a Napi.

A luxuscikkek árusítására a budapesti belváros Vörösmarty tér felé eső része vagy az Andrássy út tűnik a legmegfelelőbbnek. A magyar piacon elsőként, 2005-ben megjelenő úri szabó, Ermenegildo Zegna tapasztalatai szerint az Andrássy út elején található üzletben a vásárlók mintegy 85%-át a magyarok teszik ki.

Egybevág a nemzetközi tapasztalatokkal, hogy ha valahol megjelenik egy híres luxusmárka, az maga után vonzza a többieket: 2006 áprilisában meg is érkezett az Operaház mellé a Louis Vuitton, ősszel pedig egy patinás budai villában megnyílt a World of Luxury. Utóbbi egyedi koncepciót választott: a villa egy-egy szobájában külön-külön mutatják be a Wellendorff ékszereket, a Jaquet Droz órákat, a Robbe & Berking ezüst evőeszközöket, a Fürstenberg és Sieger porcelánokat és a Bogner ruhákat.

A tapasztalatok szerint hazánkban elsősorban a középkategóriás termékek a népszerűek: az Omega órák, a Max Mara vagy a Hugo Boss ruházat, a valódi felső kategóriás luxusmárkák, a Wellendorff vagy a Salvatore Ferragamo egyelőre kevésbé ismertek. A World of Luxury esetében a vásárlók többsége ugyan magyar, értékben azonban a külföldiek viszik a prímet.

Hazánkban a legfiatalabb luxusmárka az Escada, mely mindössze fél éve jelent meg, a forgalmat illetően azonban a várakozásokat felülmúlva teljesített eddig.

PC BLOGGER & PODCASTER
Kiszámoló  |  2024. november 22. 17:57
Tegnap óta megszűntek a régi lakossági számlacsomagok a Raiffeisennél (kivéve a 26 év alattiak Yello...
MEDIA1  |  2024. november 22. 16:31
Vélhetően kifizette a pénzbírságot Szolnoki Szabolcs, a Házasság első látásra című reality egyik sze...
ChikansPlanet  |  2024. november 22. 14:21
Minden reggel ugyanaz: miután elvittük a gyereket az iskolába, egyesével, a saját autónkban, véget n...
Holdblog  |  2024. november 22. 08:48
Ne keressünk ott mintázatot, ahol nincs! Alakokat látunk a felhőkben, jelentést a csillagokban, embe...
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. november 22. 19:11