Új megvilágításba helyezi a prémium kártya ügyfelekről kialakult képet a MasterCard 2006. év végén elvégzett regionális kutatása. A tanulmány szerint a Magyarországon élő arany- és platinakártyás ügyfelek a plasztikkal igénybe vehető szolgáltatásokat túl exkluzívnak és távolinak tartják, inkább mindennapokban is használható, praktikus kedvezményeket szeretnének.
"Nagyon fontosnak tartottuk a kutatás elvégzését, hiszen az utóbbi évek társ-márka-, és affinity kártya kibocsátásai megmutatták, milyen lényeges szerepet játszanak a speciális csoportokra szabott kedvezmények a plasztik sikerében. A kutatás eredményei lehetőséget biztosítanak a kibocsátó bankok számára ahhoz, hogy a magyar fogyasztók igényei szerint fejlesszék tovább az arany- és platinakártya termékeket." - mondta el Gauder Milán, a MasterCard Europe Kiemelt Ügyfélkapcsolati Menedzsere.
Bár Magyarországon sokan használják az elsősorban magas hitelkeretükről ismert MasterCard prémium bankkártyákat, a hazai arany-és platinakártya birtokosok aránya egyelőre nem közelíti meg az uniós átlagot. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a prémium kártyás ügyfelek aránya a teljes MasterCard portfólión belül Magyarországon mindössze 1%, szemben az Európai Unióban jelenleg mért 15%-kal.
A kelet-európai országokban, köztük Magyarországon is elvégzett kutatás arra kereste a választ, hogy hogyan lehetne szélesebb körben kedvelté tenni a prémium plasztikokat. A felmérés során jelenlegi arany-és platinakártya birtokosokat, valamint olyan potenciális prémium ügyfeleket kérdeztek, akik életvitelük és anyagi helyzetük alapján igényelhetnének ilyen terméket.
A kártyatársaság kutatása kimutatta, hogy a magyarországi prémium kártyabirtokosok, valamint a potenciális ügyfelek elsősorban a magasabb hitelkeret miatt használnak és igényelnek prémium plasztikokat. A kártyák egyéb szolgáltatásait ugyanakkor csak részben ismerik, és kevéssé használják.
Míg a magas hitelkeretért és az emelt kondíciókkal kötött utasbiztosításért a válaszadók nagy része jogosnak érezte a magasabb éves kártyadíjat, az ingyenes kártyaletiltást és sürgősségi kártyapótlást azonban már kevesen sorolták azon prémium szolgáltatások körébe, amiért egyértelműen nagyobb térítés jár. Az arany-és platinakártyák reptéri VIP szolgáltatásainak részleteit a kártyások jellemzően nem ismerték, és bevallásuk szerint csak elvétve használják azokat. A kedvezményesen igénybe vehető szállodák többségét pedig - a közúti segélynyújtó szolgáltatáshoz hasonlóan - a válaszadók még a kártya használatával is túl drágának tartották.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Összefoglalva, a prémium kártyabirtokosok viszonylag kevés alkalommal használják a kártyához kapcsolt exkluzív szolgáltatásokat, a potenciális ügyfelek közül pedig sokan úgy érzik, a luxus kedvezmények inkább irrelevánssá, mint vonzóvá teszik számukra a terméket. Bár a fogyasztók a prémium kártyák legtöbb létező funkciójáról úgy vélik, hogy "jó, ha van", jelentős részük szerint a kedvezmények nagy része a plasztikok "nem nekem való" jellegét erősíti.
A megkérdezettek inkább átlagos, a mindennapi élethez jobban köthető szolgáltatásokat látnának szívesen - mutatta ki a tanulmány - például különböző használati cikkekre (ruhák, műszaki áruk) kártyával igénybe vehető árengedményt, vásárlói hűségprogramokat , ingyenes internet használatot, vagy nyaralással, utazással, wellness-szel kapcsolatos kedvezményeket. A kutatás eredménye szerint a hétköznapokhoz köthető szolgáltatások jóval nagyobb mértékben ösztönöznék a kártyaigénylést, mint a prémium termékek jelenlegi kedvezményei.
A MasterCard kutatása arra is rávilágított, hogy a prémium kártyabirtokosok és a potenciális arany- vagy platinakártyások ismerik a különböző plasztikok előnyeit és gyakorlott használóknak nevezhetők. A vizsgált csoport a betéti plasztikokat pénzfelvételre, a bevásárló- vagy hitelkártyákat vásárlásra, a befektetési kártyákat lekötések kezelésére használják. A kedvező átváltási rátákat figyelembe véve a válaszadók többsége külföldön is bátran vásárol euró, vagy dollár alapú kártyával, valamint utazáskor számít a kártyához kapcsolt biztosítási szolgáltatásokra is. Jóllehet az internetes vásárlástól ebben a felhasználói csoportban is észrevehető némi vonakodás. A magyar arany-és platinakártyások nagy része ugyanis még nem ismeri a biztonságos internet-fizetési megoldásokat, sem a virtuális kártyákban rejlő lehetőségeket.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.