A KSH friss adatai szerint augusztusban Magyarországon a benzin ára átlagosan 7 forinttal volt alacsonyabb a szomszédos országokénál, míg a gázolaj ára megegyezett azok átlagával.
2024 júniusában a 15–74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma az előző év azonos időszakához képest lényegében nem változott, 4 millió 768 ezer főt tett ki. A munkanélküliek száma 210 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 4,2% volt.
A 2024. április–júniusi időszakban a foglalkoztatottak átlagos létszáma a 15–74 évesek körében 4 millió 745 ezer fő volt, 21 ezerrel több az egy évvel korábbinál. A férfiaknál a foglalkoztatottak létszáma kismértékben (mintavételi hibahatáron belül), 2 millió 501 ezer főre csökkent, míg a nők esetében 27 ezerrel, 2 millió 244 ezer főre bővült.
A hazai elsődleges munkaerőpiacon 4 millió 579 ezer fő dolgozott, 29 ezer fővel több, mint egy évvel korábban. Míg a külföldön dolgozók létszáma kisebb (mintavételi hibahatáron belüli) mértékben, 106 ezer főre nőtt, addig a közfoglalkoztatottak létszáma 12 ezerrel, 60 ezer főre csökkent. A 15–64 évesek körében a foglalkoztatási arány 0,3 százalékponttal, 75,1%-ra bővült. A ráta a férfiak esetében változatlan, 79,0% maradt, míg a nőknél 0,7 százalékponttal, 71,2%-ra emelkedett.
A 2024. április–júniusi időszakban a 15–74 éves munkanélküliek száma az előző évhez képest 23 ezer fővel, 215 ezer főre, míg a munkanélküliségi ráta 0,4 százalékponttal, 4,3%-ra nőtt. A férfiaknál a munkanélküliek száma 114 ezer fő volt, munkanélküliségi rátájuk 0,4 százalékponttal, 4,4%-ra emelkedett. A nőknél a munkanélküliek száma 101 ezer főt tett ki, a munkanélküliségi ráta pedig 0,5 százalékponttal, 4,3%-ra növekedett.
A munkakeresés átlagos időtartama 10,0 hónap volt, az összes munkanélküli 35%-a 3 hónapnál rövidebb ideje, míg 36%-a legalább egy éve keresett állást. • A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adminisztratív adatai szerint (https://nfsz.munka.hu/) a nyilvántartott álláskeresők létszáma 2024. június végén az egy évvel korábbihoz képest 0,6%-kal, 223 ezer főre csökkent.
Van, aki meztelenül, törölközőbe csavarva kényelmetlenül érzi magát, míg szintetikus anyagból készült fürdőruhában beülni a gőzbe több okból sem szerencsés.
A Fekete pont című film kampánya hatalmas sikert aratott a Brancs közösségi finanszírozási platformon, amely minden előzetes várakozást felülmúlt.
A legkisebbek számára is érthetővé és elérhetővé tenné a tudományt a korábban a NASA-ban is dolgozó Hargitai Henrik bolygó- és felszínalaktan-kutató.
72 csapat regisztrált arra a befektetői pitch versenyre, amelynek döntőjét augusztus 3-án rendezik Budapesten a IV. Mindset Meetup keretében.
-
Nagyot mennek a kézműves sörök a boltokban és a fesztiválokon: mutatjuk, mik a legnépszerűbbek
A SPAR választékában minden ötödik sör kisüzemből származik.
-
Kifinomult ízlés és elegancia a Budapest Borfesztiválon (x)
A Budapest Borfesztivál szeptember 12. és 15. között ismét beköltözik a Duna-parti panorámát meghatározó Budavári Palota gyönyörű, impozáns falai közé.