Egy boldog, elégedett dolgozó kevesebbet hiányzik, ellenállóbb a stresszel szemben, termelékenyebb és kreatívabb,
A kortárs művészetekkel való harmonikus és hangsúlyos kapcsolódással a vállalatok igen könnyen stabil versenyelőnyt szerethetnek a pályatársakkal szemben – állítja Gajzágó György, a Kortárs Műgyűjtő Akadémia (CCA) igazgatója. Számos olyan külföldi és hazai példával találkozhatunk, ahol a vállalatok nyíltan élnek a kulturális pozicionálás eszközével, ezzel remek példát mutatva az üzlet és a művészet eredményes összefonódására.
A globális fenntarthatósági trendeknek megfelelően egyre több elvárásnak kell eleget tenni a vállalatoknak, fejtette ki Gajzágó György, kortárs művészeti szakértő, aki elmondta, hogy ezeknek az elvárásoknak részben társadalmi-kulturális szerepvállalási programokon keresztül kívánnak megfelelni. Mint mondta, ha jól csinálják, az egyértelmű társadalmi hasznon túl ez akár üzleti hasznot is hozhat számukra.
A fenntarthatósági törekvéseiről ismert Siemens aktív szerepvállalásával valósulhatott meg például a „Német művészet Kínában” című csoportos kiállítás Pekingben, a BMW pedig – Independent Art Guide by Independent Collectors címmel indított kezdeményezést. Felvetődhet a kérdés, hogy vajon miért fontos ezeknek a cégeknek, hogy ilyen, az üzleti profiltól látszólag idegen területekre is komoly anyagi és emberi erőforrásokat fordítsanak B2A (Business to Arts) konstrukcióban.
Egyrészt a művészetek – különösen a kortárs művészet – támogatásával a vállalatok magukhoz tudják vonzani azt a szofisztikált felső réteget, amely megteheti, hogy kortárs gyűjtéssel foglalkozzon.
– magyarázza Gajzágó György. Másrészt a kultúra nem öncélú és hozzájárulhat az emberek jólléhez. Az üzleti szektor vezetői észrevették, hogy a napi rutin kiöli az emberekből az érzelmi intelligenciát, ami elengedhetetlen nemcsak a jó döntésekhez, de a mindennapi munkavégzéshez is. Ezért szükséges „bevinni a rendszerbe” egyfajta érzékenyítést, ami nemcsak feltölt érzelmileg, de tágítja a világképet, és rávilágít a valódi prioritásokra is. Ilyen egy jó könyv, a zenehallgatás, a film, a mozi, a színház, a művészeti közegben való megmártózás: múzeumok, kortárs kiállítások, vagy éppen a műgyűjtés. Ez akár nemzeti szinten is fontos lehet.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az innováció alapja a kreatív gondolkodás. A kreatív gondolkodás pedig a művészeti nevelésből és a megfelelő, gondoskodó neveltetésből eredeztethető. Ha egy gyermek 10–15 éves kora között megkapja azokat a lehetőségeket és impulzusokat, amelyek szabadságot és sokirányú készségeket adnak neki (pl. zene, tánc, színjátszás, művészet) akkor meg tudnak nyilvánulni azok a rejtett képeségek, amelyek kibontakoztatásával lehet majd később matematikus, közgazdász, fotós, orvos vagy éppen művész.
- mondta a szakértő. A B2A olyan céges aktivitásokat foglal magába, melyekkel a cég (a brand) üzen a művészvilágnak. Ezek általában meghirdetett művészeti programok, pályázatok, díjak és ösztöndíjak. Ezek az üzenetek azt közvetítik, hogy a cégnek a profiton túlmutató motivációi is vannak: például fontosnak tartja a humán értékeket, valamint a mindenkit érintő művészetet és kultúrát – amely az innovációk egyik kiapadhatatlan forrása.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.