Eladó a Dunakeszi dunapart kedvelt étterme és panziója, a Park Café: az ingatlanért 490 millió forintot kérnek, 140 fős étterem és 7 szobás panzió is...
A munkanélküliség kezelése az egyik legnagyobb kihívás a vidéki települések vezetői számára. Érdemes odafigyelni a heves megyei Csányra, hiszen megmutatták, hogy a közmunka nem csak árokpucolásban és gereblyézésben merülhet ki, és egy évtizede már naponta szolgáltatnak jó példát arra, hogy a közmunkaprogramokat hogyan lehet értékteremtésre, építkezésre használni - írja a HelloVidék.
Csány neve évtizedeken át összeforrt a dinnyetermesztéssel, a csányi dinnye országszerte híres volt. Az utóbbi években az import dinnyék dömpingje viszont léket ütött ezen a tradíción, így a faluban egy ideje már nem tudják jövedelmezően végezni ezt a tevékenységet. Ma már csupán két család foglalkozik a népszerű hazai nyári gyümölcs termesztésével a faluban. Helyette inkább uborkában utaznak a helyiek, alig van olyan udvar a településen, ahol ne állna uborkákkal teli fóliasátor.
Csány lakói generációk óta foglalkoznak mezőgazdasági termeléssel, sokan munka mellett, úgynevezett második gazdaságként teszik ezt. Ennek ellenére a 2010 évek elején nagyon magas volt a munkanélküliség a faluban, a 2100 lakosból több száz embernek nem volt állandó megélhetési forrása. A polgármesteri széket 2010-ben elnyerő Medve István egyik nagy feladata az volt, hogy ezen a helyzeten változtasson, illetve hogy önellátóvá és önfenntartóvá tegye a falut.
- mesél a kezdetekről a polgármester. A közmunkások jó része a gazdaság fellendülésével később el tudott helyezkedni az építőiparban, most 10-12 közfoglalkoztatottat tartanak nyilván.
Ha érdekelek a csányi csoda teljes sztorija, akkor olvasd el a teljes cikket a HelloVidék oldalán!

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


