Most 10 évben határozza meg a törvény a közfoglalkoztatásban eltölthető időt, ám ez változhat.
Saját bankjegy nyomtatásában látják a jövőt a magyar popsztárok. Az elmúlt időszakban az egyik legkedveltebb zenekar és egy mulatósceleb is saját pénzt adott ki, utóbbinak komoly pénzügyi-jótékonysági tervei is vannak vele. A törvények egyébként szigorúan szabályozzák a pénzutánzatokat - persze kérdés, pontosan mi minősül annak.
Nagy divat lett az elmúlt hónapokban a saját bankjegy nyomtatása a magyar popzenében. A Wellhello 47 ezer forintos címletű bankjegyeket osztogat koncertjein, a mulatóssztár Barna Barnabás pedig Barna bankót dobott piacra.

A Wellhello az idei év talán legsikeresebb zenekara Magyarországon: koncertjeikre sokszor minden jegy elfogy, több olyan daluk is a slágerlistákat ostromolja. Az Apuveddmeg című slágerükben -ami közel 12 milliós nézettségnél tart a YouTube-on - a szüleik pénzéből nagymenő életvitelt folytató fiatalokat figurázzák ki.
A dalszövegben szereplő rímpár szerint
Ennek apropóján osztogatnak a zenekar frontemberei 47 ezer forintos bankjegyeket a koncerteken. Sőt, konkrétan pénzkilövő pisztolyokból szórják a pénzt, ami leginkább a hivatalos magyar forintra hasonlít. A Wellhello-pénzen még címer, sorszám, sőt, a hamisításra figyelmeztető felirat is szerepel. A Wellhello-bankjegynek egyébként akár még értéke is lehet, az egyik apróhirdetési oldalon például 10 ezer forintért kínálnak eladásra egy kissé gyűrött darab. Igaz, az értékét emeli, hogy a hirdető állítása szerint a banjegyet Diaz, a zenekar énekes is megfogta.
A mulatós herceg is érdekelt a pénznyomtatásban
Valószínűleg olvasóink számára kevésbé ismert előadó Barna Barnabás. A szaksajtóban mulatós herceg jelzővel illetett előadó nemrég az amerikai dollárhoz hasonló bankjegyet nyomtatott, saját arcképével. A Barnabás bankót fellépései végén osztogatja a közönségnek.
A feltörekvő énekesnek azonban távolabbi célja is van a speciális bankjeggyel. A Hír24-nek beszélt a távlati tervekről:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A klasszikus magyar rockzene kedvelői biztosan ismerik a P. Mobil Kétforintos dal című számát. Ott - a fenti példákkal ellentétben - a közönség dobált pénzt a színpadra, meglepő módon kétforintosokat.
Ahogy Schuszter Lóránt, a zenekar frontembere néhány éve a Dob+basszus című műsorban elmesélte, a hetvenes-nyolcvanas években a zenekar közönsége rájött, hogy van náluk "bélás" (az egykori kétforintos közismert neve), és dobálták fel a színpadra az érméket. Volt, hogy akár ezer forint is összejött így, a feldobált pénzek pedig a zenekar tagjait is megsebesítették.
Komolyan szabályozzák a pénzutánzatokat
A Magyar Nemzeti Bank tájékoztatása szerint pénzutánzatnak minősül minden olyan tárgy (így például az érem, emlékérem, medál, zseton, játék- és kellékpénz) vagy képi ábrázolás, amely bankjegy vagy érme látszatát kelti, és amely a bankjegyek vagy érmék egészének, valamely részletének, egyedi képi elemeinek, illetőleg az emlékérmék tematikájának a felhasználásával készül, függetlenül a mérettől, az alapanyagtól, a színtől és a megjelenített konkrét képi elemektől.
Az MNB kiemeli, hogy tilos olyan utánzatot készíteni vagy készíttetni, amely valamely bankjeggyel vagy érmével összetéveszthető vagy valamely érméhez képi megjelenésében hasonló.
Sőt, az utánzatok készítésére és felhasználására a szerzői jogi törvény is vonatkozik.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


