0 °C Budapest

Nem árt tudni, pedig sok nyugdíjas még csak nem is hallott róla (2.)

Pénzcentrum
2010. január 21. 05:02

Elégedett ügyfelek, nyugdíj ügyintézés az interneten Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság közzétette a 2009. második félévre vonatkozó országos ügyfélelégedettség felmérés összesített adatait. A számok jól mutatják, hogy sokan még mindig nem hallottak az elektronikus ügyintézés adta lehetőségekről, ha mégis, akkor sem használják azokat. A Pénzcentrum összeállítása a felmérés végeredményének bemutatását követően az első lépések megkönnyítésében segít az érintetteknek.

Az ügyfélelégedettség felmérés végeredménye

A válaszadók 42,4%-a kereste fel nyugdíjigény benyújtása céljából az ügyfélszolgálatot, 14,1%-uk általános felvilágosítást kért, míg az ügyfelek 10,5 %-a kivételes nyugdíjügyeket intézett. Többen adatszolgáltatási és adatpótlási kötelezettségeiknek tettek eleget, mások a folyamatban lévő ügyeik aktuális állásáról érdeklődtek, de akadtak, akik csak nyomtatványokat szereztek be.

A várakozási idő az esetek döntő többségében kevesebb volt, mint fél óra, az ügyfelek 51,1%-a 10 percen belül sorra került. A válaszadók 2,3%-a viszont elégedetlen lehet a várakozási idővel, mivel több, mint egy órát várakoztak az ügyfélszolgálaton.

A válaszadók többsége kiválónak minősítette az ügyintézők segítőkészségét, valamint azügyintézés gyorsaságát és közérthetőségét, de sokan elégedettek a nyitvatartási idővel és az ügyfélfogadás körülményeivel is. A válaszadók mindössze 1,10%-a nem járt sikerrel az ügyintézés során, és úgy érzi, hogy nem kapott kielégítő felvilágosítást.

A többség átlagosnak tartja a kiszolgáló egységek színvonalát, de az elektronikus ügyintézésről még mindig kevesen hallottak. A válaszadók 22,91%-a nem is tudja, hogy van ilyen, 48,59% úgy nyilatkozott, hogy nincs lehetősége használni, míg 28,50% jónak tartja és él ezzel a lehetőséggel.

Nyugdíj-ügyintézés az interneten

A túlterhelt adminisztratív munkatársak a hátuk közepére sem kívánják a nyugdíjazással kapcsolatos papírmunkát, különösen, ha van annak sokkal kényelmesebb módja is. A személyes ügyintézés során sok ügyfél kedvét szegheti az esetleges kellemetlenségek miatt, melyek többsége könnyen elkerülhetővé válik az elektronikus ügyintézés használatával. Az interneten keresztül számos ügyet rövid időn belül elintézhetünk.

Sokan félnek belevágni az internet adta lehetőségekbe, azzal indokolják, hogy még egy SMS-t sem tudnak írni, nem még a számítógépen ügyet intézni. Akinek viszont sikerül leküzdeni a kezdeti nehézségeket az később rengeteg időt megspórolhat ennek köszönhetően.

Cikkünk folytatódik, kattintson!

Az elektronikus ügyintézés rejtelmei

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

{BANNER}}
A felmérések szerint a megkérdezettek 28,50%-a jónak tartja és él az elektronikus ügyintézés adta lehetőségekkel, a gyakorlatban viszont ennek inkább csak az első fele igaz, mivel a nyugdíjasokra vonatkozó szolgáltatásokat még mindig csak kevesen ismerik. A közigazgatási eljárások gyorsítása érdekében folyamatosan bővülnek az elektronikus ügyintézés adta lehetőségek, miközben az adatvédelemre, a feldolgozásra és a tárolásra is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek.

Belépés az Ügyfélkapun (Forrás: magyarorszag.hu)

Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Ez biztosítja, hogy felhasználó a személyazonosság igazolása mellett egyszeri belépéssel, biztonságosan kapcsolatba léphessen az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Aki létrehozta már a saját ügyfélkapuját, az olyan elektronikus szolgáltatásokat használhat a portálon keresztül, amelyeket a különböző közigazgatási szervek nyújtanak.

Alapesetben minden hatósági eljárás intézhető elektronikusan is, csak törvény, kormányrendelet, illetve önkormányzati rendelet zárhat ki valamely ügyintézést ebből a körből (lényeges eljárási szabály, hogy az informatikai eszközzel nem rendelkező ügyfél nem szenvedhet hátrányt amiatt, hogy a hatósággal nem tud elektronikus úton érintkezni). Az ügyfélkapu nyitása egy regisztrációs eljárás, amelyet bármely természetes személy kezdeményezhet valamelyik okmányirodában, illetve az interneten keresztül.

Az állampolgárok a regisztrációt követően kezdhetnek elektronikusan ügyet intézni. Az ügyfélkapu egységes, szabványos csatlakozást tesz lehetővé megfelelő törvényi keretek között. Egy olyan eszköz, amely biztosítja, hogy a használó egyedileg azonosított módon biztonságosan léphessen kapcsolatba az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatásokat nyújtó szervekkel. Az ügyintézés során a Súgó mellett e-mailen vagy telefonon is kérhet segítséget az elakadt felhasználó.

Az ONYF elektronikus ügyintézési rendszere (Forrás: magyarorszag.hu)

Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság elektronikus ügyintézési rendszert működtet, amely az ügyfélkapuhoz hozzáféréssel rendelkező személyek részére biztosít lehetőséget elektronikus űrlapok kitöltésére és beküldésére. A szolgáltatások az ONYF honlapján az "Elektronikus ügyintézés" ikonra kattintva is elérhetőek.

Cikkünk folytatódik, kattintson!

Interneten keresztül benyújtható kérelmek, nyilatkozatok, bejelentések

NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
hrdoktor  |  2024.11.20 07:42
Kevesen gondolnak rá, de sajnos a munkahelyi körülmények és tevékenységek is hozzájárulhatnak proszt...
perfekt  |  2024.11.19 15:29
A kormány 2023-ban kiadott rendeletete szerint a mérlegképes könyvelők, adótanácsadók és okleveles a...
laskainelli  |  2024.11.16 11:13
Az önismeret az alapja a fejlődésünknek és a céljaink tisztázásának, de sokunknak fejtörést okoz hog...
coachco  |  2024.11.06 21:56
Mert igenis, minden mindennel összefügg. Az olvasás a körmökkel, Nápoly Budapesttel, Máddal... [......
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?