Majdnem minden cég életében előfordul olyan időszak, van mikor több is, mikor újra kell gondolni a működési folyamatokat, a termelést/szolgáltatást, értékesítést, ami sokszor munkakörök átszervezését is igényli. Az új feletteshez, vagy kollegákhoz való alkalmazkodás nem könnyű, de elengedhetetlen, ha meg kívánjuk őrizni állásunkat.
A csökkenő keresletet, finanszírozási gondokat, végső soron a csőd elkerülését a cégek általában az üzleti folyamatok átszervezésével, reorganizációval igyekeznek megoldani, amibe a létszámleépítéseken túl a megmaradt munkaerővel történő újfajta "gazdálkodás" beletartozik.
Ha tehát meg is őrizzük állásunkat egy ilyen reorganizáció végén, nem dőlhetünk hátra a székünkbe, bele kell tanulnunk az esetleges új feladatokba, és a megváltozott munkakörülményekbe.
Ehhez ad némi tanácsot egy Wall Street Journalnak nyilatkozó humánerőforrás-specialista.
1. Igyekezzünk a legtöbbet kihozni az első meetingből!
Az átszervezést követő első meetingen a lehető legtöbb kérdést fel kell tenni, például az új felettes elvárásairól, az általa jónak tartott munkastílusról, és kommunikációról, vagy akár arról is, hogy az átszervezésnek lesznek-e költségcsökkentő elemei is. Minél többet kérdezünk, annál kevesebb meglepetés érhet minket a jövőben.
2. Végezzünk önértékelést!
Változások, változtatások idején érdemes számot vetnünk önmagunkkal, végigvenni erősségeinket, és gyengeségeinket, azokat a képességeinket, melyeknek korábban hasznát vettük munkánk során, és felmérni, hogy ezek elegendők lesznek-e az új felállásban, az új főnökünk számára is.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
3. Ülj le a főnököddel beszélgetni!
Érdemes erre minél előbb sort keríteni, és úgy felkészülni rá, mint egy interjúra, hiszen az új főnök szemében még ismeretlenek vagyunk, "el kell adni magunkat" ismét. Ha túlvagyunk már néhány átszervezésen, vagy cégen belüli változáson, érdemes a korábbi tapasztalatokat, esetleges problémákat átbeszélni, és felhívni a főnök figyelmét, hogy bármilyen kérdésben a rendelkezésére állunk.
4. Tedd fel a kínos kérdéseket!
Ha megérzéseid azt súgják, hogy hamarosan megválik a cég néhány alkalmazottjától, jobb ha inkább megkérdezed főnöködet, hogy mik a szándékaik veled, lesz-e helyed az új szervezetben, felállásban, és hogy ott milyen szerepet szánnak neked. Ha a válasz kellemetlenül is érintene minket, még mindig jobb előre tudni, mi vár ránk, és időben felkészülni arra.
5. Fogadd el az újat!
Az emberek többsége hajlamos arra, hogy a változásokhoz negatívan álljon, és minden új dolgot, munkaszervezési módszert eleve hülyeségnek, a régi jól bevált folyamatok felesleges felbolygatásának érezzen. Jobban tesszük azonban, ha nem mérgelődünk feleslegesen az újdonságokon, hanem inkább alkalmazkodunk azokhoz.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
Portfolio Gen Z Fest 2025


